שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

7 שנים לפני הרכבת הקלה בת"א - עובדי נת"ע התאגדו בהסתדרות

בחברת נתיבי תחבורה עירוניים עובדים כ-160 איש והיא בונה את רשת הרכבות הקלות במטרופולין ת"א. הקו הראשון אמור להתחיל לפעול ב-2022

ליאור גוטמן 16:3704.03.15

הרכבת הקלה בתל אביב אולי תצא לדרכה עפ"י התכנון רק בשנת 2022, אבל ועד העובדים יחל לפעול כבר השנה: הסתדרות העובדים הכללית הודיעה היום כי עובדי נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) התאגדו רשמית וזאת לקראת מה שהם מכנים שם "שינוים ארגוניים".

 

בנת"ע עובדים כ-160 איש כאשר המשימה העיקרית של החברה היא הקמת רשת הרכבות הקלות במטרופולין תל אביב. הקו הראשון ("הקו האדום" – מפ"ת דרך תל אביב ועד בת ים) אמור לפעול כאמור בתחילת 2022.

 

העבודות על הרכבת הקלה בת"א העבודות על הרכבת הקלה בת"א צילום: ישראל סאן

 

מדובר בפרויקט שהולאם לפני כחמש שנים על ידי משרדי האוצר והתחבורה ולאחר שניתן במקור בידי זכיין פרטי. לפני דו"ח מבקר המדינה יוסף שפירא, שפורסם באוקטובר 2013, עלות הקמת ה"קו האדום" זינקה מכ-10.8 מיליארד שקל במקור לכ-17.33 מיליארד שקל, וזאת עוד בטרם החלה החפירה התת קרקעית.

 

ההסתדרות אומרת כי עו"ד חניטל סויסה, ראש האגף להתאגדות עובדים בארגון, דרשה ממנכ"ל חברת נת"ע יהודה בראון, להימנע בתקופה הקרובה מצעדים חד צדדיים העשויים לשנות את תנאי העסקתם של העובדים. מדובר בשינוי מכרזים או הקפאת עבודות, כאלו שעלולים להשפיע על היקף התעסוקה של העובדים. מבדיקת "כלכליסט" עולה שנת"ע אינה מתכננת מהלכי צמצום של כוח אדם בחברה.

 

במקביל, עובדי חברת התחבורה הציבורית "מטרו דן" התאגדו אף הם בהסתדרות. להודעת ההתאגדות צורפה דרישה של יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, הקורא למנכ"ל אילן קרני לתאם פגישה על מנת לפתוח בתהליך ההידברות ולהגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x