$
בארץ

סופר דרינק בסכנה: חייב 21 מיליון שקל

המפעל הירושלמי הוותיק למשקאות זולים מבקש הקפאת הליכים. המנכ"ל אורן מיכל: "צ'קים חזרו, המכירות נפגעו בגלל 'צוק איתן'"

ליטל דוברוביצקי 09:4831.12.14

45 שנה אחרי שנוסד, סופר דרינק בסכנה קיומית: מפעל המשקאות מירושלים מבקש מבית המשפט המחוזי הגנה מפני נושיו וביקש צו להקפאת הליכים,בשל חובות של 21 מיליון שקל.החברה גם ביקשה למנות את עו"ד גיל אפרתי לנאמן לתקופה של חודשיים.בחברה מבקשים ליישם תוכנית הבראה ולצרף משקיע. סופר דרינק מייצר ומשווק משקאות קלים במחירים נמוכים, ומראש מיצב את עצמו במכוון בשוק כחברה זולה. מחיר בקבוק משפחתי של משקה מוגז מתוצרתו עולה כ-3 שקלים לעומת 5.5-4.5 שקלים לבקבוק של מותגים אחרים.

 

המשקאות של סופר דרינק פופולריים במיוחד במגזר החרדי, בפריפריה ובקרב שכבות חלשות. המותג נמכר בחנויות פרטיות וברשתות רמי לוי "יש" ו"זול ובגדול". כמו כן מבצעת החברה ייצור של מותגים פרטיים עבור לקוחות כמו שופרסל,מגה והמותג. כך, למשל, מייצרת החברה את "בייסיק סודה","שופרסל סודה","מגה זול ובגדול" ועוד.

 

סופר דרינק סופר דרינק צילום: אלכס קולומויסקי

 

המפעל, הממוקם בשכונת עטרות בצפון ירושלים, נמצא בבעלות משפחת מיכל. מועסקים בו כ-60 עובדים, המיוצגים על-ידי עו"ד ליזה חדש. אבי המשפחה, סימן מיכל ז"ל, שהקים את המפעל, 1998- נרצח על ידי אתי מיכאלי, בעלת מוסך סמוך למפעל. מיכאלי, שכונתה "השריף של עטרות", ירתה במיכל במהלך מו"מ על מכירת שטח המוסך שלה לטובת מפעל המשקאות.

 

אחרי הרצח המשיכו לנהל את המפעל ילדיו של סימן, בהם אורן מיכל, שנפצע באותו אירוע ומשמש כיום מנכ"ל ובעלים.

 

בשנת 2002 חרגה החברה ממנהגה והשיקה משקאות לא זולים תחת המותג :"טריפ" משקה פרי שאמור היה להתחרות עם המוצגים החזקים בתחום המיצים - תפוזינה, ספרינג, ג'אמפ ופריגת. עד אז התחרתה סופר דרינק בשוק הזול ונזהרה לא להתעמת עם המותגים הגדולים והחזקים כמו קוקה קולה, אר-סי וספרייט. ההשקה אף לוותה בקמפיין פירסומי בכיכובו של אדיר מילר. את אותה שנה סיימה החברה עם עה מרשימה של 15% במכירות, אבל המיתון במשק פגע קשות במספרים של 2003, והמנכ"ל אורן מיכל אמר אז כי "הלקוחות שלנו עברו למים מהברז".

 

פגעו בנו גם התחרות הקשה בשוק, מוסר תשלומים ירוד מצד לקוחות בתקופה האחרונה ועוד. סופר דרינק היא חברה המייצרת תחרות בשוק המשקאות הזולים. המטרה שלנו היא למכור משקאות זולים במחיר הוגן. למען התחרות, חשוב שחברה כמו שלנו, שהיא מבחינת ייצור ממש חצי   היי-טק שהושקעו בה עשרות מיליוני שקלים, תמשיך להתקיים. ללא החברה שלנו מחירי המשקאות בשוק יעלו." בבקשה נטען בעניין זה כי "יש אינטרס ציבורי ממדרגה ראשונה בשימורו של המפעל ,שכן לולא קיומו, ייפגע עקרון התחרותיות במשק הישראלי בתחום זה, דבר שיוביל להעלאת מחירים ולפגיעה בכיס הצרכן ובעיקר בשכבות החלשות".

 

לחברה, כאמור, יש אמנם חובות של ב-21 מיליון שקל, אולם יש לה גם נכסים ששוויים משתווה פחות או יותר לחובות החברה". מצאה עצמה מתמודדת עם מחנק תזרימי שהלך והתהדק כחבל על ,"צווארה נכתב לבית המשפט. כן נטען כי "חוק המזון שייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2015 ייטיב עם החברה באופן משמעותי, מאחר שהחוק יחייב רשתות עימן החברה לא עובדת כיום, להציב את מוצרי החברה על מדפיהם, ובאופן הזה להגדיל חשיפה של לקוחות, מה שיגדיל את היקף המכירות של החברה". עוד עולה מהבקשה כי בעלי המניות בחברה השקיעו לאחרונה כ-4 מיליון שקל מכספם.

 

בית המשפט קבע דיון בבקשה 8-ל בינואר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x