$
בארץ

רשתות השיווק עשויות לפטר עובדים

מי ישלם על העלייה בשכר המינימום? לדברי בכיר בענף, רשתות השיווק לא יכולות לספוג את העלאת השכר ומנגד אינן יכולות להעלות מחירים בשל התחרות בענף ומגמת צמצום סל הקניות. "מדובר בענף שעיקר עובדיו משתכר שכר מינימום ולכן ההשפעה על ההוצאות מהותית

נורית קדוש וגיל קליאן 06:4704.12.14
רשתות השיווק, המעסיקות בעיקר עובדים שמשתכרים שכר מינימום, צפויות לצמצם את מספר עובדי הסניפים בכדי להתמודד עם העלאת שכר המינימום. לדברי בכיר בענף, רשתות השיווק לא יכולות לספוג את העלאת השכר ומנגד אינן יכולות להעלות מחירים בשל התחרות בענף ומגמת צמצום סל הקניות. "מדובר בענף שעיקר עובדיו משתכר שכר מינימום ולכן ההשפעה על ההוצאות מהותית".

אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות צילום: אוהד צויגנברג

 

בדו"חות שופרסל לסיכום 2013 צוין כי כל עלייה של 1% בשכר המינימום עלולה להגדיל את ההוצאות ב־8 מיליון שקל בשנה, בהתחשב בכמות העובדים המשתכרים שכר זה. על פי ההסכם בין ההסתדרות למעסיקים צפוי שכר המינימום לעלות ב־8.1% כך שההוצאות של שופרסל יגדלו ב־64 מיליון שקל.

 

בדו"חות רמי לוי מעריכים כי כל עלייה של 1% בשכר המינימום עלולה להגדיל את הוצאות החברה ב־800 אלף שקל בשנה. רשת ויקטורי ציינה רק כי עיקר החשיפה שלה לסיכונים היא בגין שכר מינימום.

 

גם רשתות האופנה יושפעו מהמהלך. 74% מעובדי גולף הועסקו נכון לתחילת השנה בשכר מינימום והעלאה של 700 שקל בשכר תחייב את החברה להוצאה נוספת של 11.4 מיליון שקל בשנה – 22.8% מהרווח הנקי שרשמה גולף ב־2013. פוקס וקסטרו לא מפרטות כמה עובדים מועסקים בשכר מינימום, אולם אם מצבן דומה לזה של גולף גם הן ייאלצו להוציא 7.7–24.4 מיליון שקל בשנה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x