$
בארץ

"הרוב דוחים לסוף 50% ממחיר הרכב, ואומרים 'נסתדר'"

הדבר הראשון שמגלים כשנכנסים לסוכנויות הרכב הוא שלא צריכים הרבה כסף כדי לקנות מכונית חדשה. כשניסינו לבדוק מה נוכל לרכוש בסכום התחלתי של 30 אלף שקל, נציגת המכירות של צ'מפיון ברמת החייל מיהרה להבהיר ש־2,000 שקל כמקדמה יספיקו

מעין מנלה 06:5029.10.14

הדבר הראשון שמגלים כשנכנסים לסוכנויות הרכב הוא שלא צריכים הרבה כסף כדי לקנות מכונית חדשה. כשניסינו לבדוק מה נוכל לרכוש בסכום התחלתי של 30 אלף שקל, נציגת המכירות של צ'מפיון בבני ברק מיהרה להבהיר ש־2,000 שקל כמקדמה יספיקו לרכוש כל אחד מכלי הרכב החדשים שבתצוגה. אולם בדיקת "כלכליסט" מראה כי מאחורי ההצעות המפתות יש לא מעט אותיות קטנות שיש להביא בחשבון לפני שמתפתים לקחת את ההלוואה.

 

הצעות המימון שניתנות על ידי בנק הפועלים, בנק לאומי או לאומי קארד כוללות תשלום מקדמה, אחריו תשלום חודשי ל־36 חודשים, ולבסוף תשלום של עד 50% משווי הרכב בסוף התקופה בהתאם לגודל המקדמה או התשלומים החודשיים. אבל כפי שאמרה נציגת המכירות, רוב האנשים מעדיפים להשאיר 50% לפחות לסוף ואומרים לעצמם "אחר כך נסתדר".

 

את היתרה ניתן לשלם בסוף התקופה או לפרוס מחדש לתשלומים. ואפשר גם לעשות "טרייד אין" לרכב, שיקזז את המקדמה והתשלומים שכבר שילמתם. אולם מכיוון שבמהלך שלוש השנים ששילמתם על האוטו הוא איבד כ־40% מערכו, הסכום שיש לכם ביד עבור הטרייד אין שווה ערך לכ־10% בלבד ממחירו במקור.

 

סוכנות הרכב צ'מפיון ברמת החייל סוכנות הרכב צ'מפיון ברמת החייל צילום: עמית שעל

 

"לא על זה תיפול העסקה"

 

העסקאות שמציעים בנק הפועלים ולאומי מגלמות ריבית נמוכה של פריים מינוס 0.5%, אולם כדי לקבל את המימון יש לשלם עמלת הקמת עסקה בגובה 1% מערך ההלוואה ולא פחות מ־600 שקל.

 

בעסקה הנוכחית הנציגה הבהירה כי "לא על זה תיפול העסקה". לדבריה, אם תתקשר לבנק הוא יסכים לוותר על העמלה. עם זאת, הלקוח נדרש לשלם גם עמלה על שעבוד הרכב לבנק בגובה 300 שקל.

 

ברכישה דרך לאומי קארד ישנה עמלת הקמה בגובה של 0.6% מערך ההלוואה, וכן חייבים להוציא כרטיס אשראי בעלות של 12.9 שקל לחודש למשך כל תקופת התשלומים. הריבית שהוצעה בעסקה עם לאומי קארד גבוהה יותר - פריים + 0.25%, אך לפי נציגת המכירות "מספיק שמנצלים מבצע של 1+1 בכרטיס האשראי וזה מתקזז".

 

מעבר לכביש, בסוכנות הרכב אלבר מציעים את אותו הרכב שעליו ביררנו במחיר הנמוך ביותר מ־10,000 שקל. מדובר ברכב חדש "אפס קילומטר", כך שרק הרישום כיד שנייה השפיע על ערכו. כאן אפשר לרכוש את הרכב בלי שום מקדמה, אבל כדי "לשריין" את הרכב משלמים עמלה של 2,000 שקל לפחות.

 

באלבר הציעו עסקה במימון של בנק הפועלים עם ריבית של פריים + 0.5%, או דרך חברת מימון ישיר בריבית גבוהה יותר של פריים + 3.5%. במקרה של מימון בנקאי יש לפתוח חשבון בבנק רק בשביל ההלוואה תמורת עמלת הקמה של כ־700 שקל, כאשר ההלוואה משפיעה על מסגרת האשראי. במימון ישיר אין השפעה על מסגרת האשראי בבנק, אך הריבית גבוהה יותר.

 

"על כל שריטה יש קנס"

 

באופן מאוד מפתיע, כאשר ניסינו לברר על ליסינג מימוני הזדרז נציג המכירות להזהיר שזה לא משתלם. "בשביל מה צריך ליסינג מימוני? מחזירים אחרי שלוש שנים את האוטו, וכל מה ששולם עד אז ירד לטמיון", הוא אמר. בנוסף, הוא הבהיר שיש קנסות על כל שריטה ברכב, כך שהעסקה הופכת למשתלמת עוד פחות.

 

התעקשנו שהאופציה של החזרת הרכב לאחר שלוש שנים ושדרוג לרכב חדש נראית אטרקטיבית, אך הנציג הבהיר שהיא קיימת גם ברכישת רכב "אפס קילומטר" ועסקת מימון. "אנחנו מאוד אוהבים לקוחות חוזרים", אמר נציג המכירות, והסביר שאלבר תשמח לרכוש את הרכב ולהשתמש בסכום שנותר כמקדמה עבור רכב חדש.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x