שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הוועידה הכלכלית הלאומית 2014
הוועידה הכלכלית הלאומית 2014

הוועידה הלאומית

"היכולת לשתף מידע בין לקוחות יכולה לשנות את שוק הביטוח"

דורית סלינגר, הממונה על הביטוח, התייחסה למדד השירות של חברות הביטוח שפורסם לראשונה ביולי: "הצרכן יכול לראות איך החברה מתייחסת ללקוחות"

גיל קליאן 13:4502.09.14

"מדיניות תגמול ראויה, בניית מוצרים הוגנים ושקופים, תשפר את אמון הציבור בחברות הביטוח ותפקוד שוק הביטוח בכללותו". כך אמרה היום (ג') הממונה על שוק ההון והביטוח, דורית סלינגר, בוועידה הכלכלית הלאומית של "כלכליסט".

 

עוד אמרה סלינגר כי "המטרות שלנו כרגולטורים היא קידום התנהלות הוגנת, מוצרים הוגנים שקופים מגוונים וזמינים, שמירה על יציבות הגופים הפיננסיים, ומעבר מפיקוח פרטני לפיקוח עקיף. כדי להשיג את זה אנחנו צריכים רגולציה שמשיגה ביעילות את המטרות שלה. היא צריכה להציב את הצרכן במרכז, להכיר במוגבלות של הצרכן לקבל החלטות, ולתת לצרכן את כלל הכלים לקבל החלטות נכונות ואת הכוח להוציא אותן לפועל. אנחנו צריכים גם לצפות את פני העתיד ולא לעסוק בכשלי העבר".

 


 

"במשך שנים חשבנו כמו שאר עמיתינו בעולם שאם ניתן לצרכן את כל המידע על החיסכון הפנסיוני הוא יקבל החלטות נכונות. בשם זה ועיקרון השקפיות יצרנו חובת דיווח נרחבת שהביאו לצרכן דו"חות ארוכים שכוללים כל פרט אפשרי על החיסכון. אותם חוסכים שהעזו לפתוח את המעטפות נתקלו בדיווחים מסובכים מדי, וזאת לא רגולציה חכמה כי היא לא משיגה את המטרות שלה. הצרכן צריך להבין בקריאה מהירה את המידע שהוצג לו, ושינינו את הדיווח השנתי. הדיווח השנתי בסוף 2014 יביא את כלל הפרטים שנדרשים לצרכן באופן ברור, קריא, ושייאפשר לעשות פעולות מסוימות.

 

דורית סלינגר דורית סלינגר צילום: נמרוד גליקמן

 

"פרסמנו את מדד השירות של חברות הביטוח (המדד פורסם לראשונה בחודש יולי - ג"ק), שבוחן באופן שוטף את טיב ואופן הטיפול ובהמשך השנה ישקף גם שביעות רצון של לקוחות. זה מאפשר ללקוח לבחור חברה שנותנת שירות טוב במחיר תחרותי. הענף עדיין לא ניצל את כל ההתפתחות הטכנולוגית, אבל הטכנולוגיה מחזקת את כוחו של הצרכן מאוד. הוא יוכל לבדוק בכל רגע את הזכויות שלו, והוא יוכל לשמוע מלקוחות אחרים איך החברה מתייחסת ללקוחות שלה. היכולת לשתף מידע בין לקוחות יכולה לשנות את השוק הזה, חברות צריכות להיערך לזה כי זה יגיע אליהן בכל מקרה. הרכישה של אמון הצרכן היא הבסיס להמשך הקיום והשגשוג של החברות והן צריכות להכניס את זה למדיניות השוטפת".

 

"רגולציה חכמה קשורה גם ליציבות וממשל תאגידי"

 

"רגולציה חכמה קשורה גם ליציבות וממשל תאגידי. אנחנו מקדמים תרבות ניהול סיכונים, אנחנו מצפים למדיניות הוליסטית של החברות לאורך כל שרשרשת חיי המוצרים שהן מציעות - בזיהוי המוצר, בקהל היעד שלו, בתמריצי הפצה וכמובן בניהול התביעות. דירקטוריון נדרש להבטיח כי חברה מנהלת בהגינות את עסקיה מול כל צד שבא עמה במגע. אנחנו בהחלט רואים בדירקטוריון תפקיד מאוד חשוב ויש לו את הכוח להטמיע פעולות לתוך החברות".

 

"ניהול ההשקעות צריך להשתנות בהתאם למועד הפרישה ועל החברות לפתח כלים מתאימים לכך לצרכן. אנחנו פועלים לפתרון הולם לאוכלוסייה מבוגרת בביטוחים סיעודיים קולקטיביים. אנחנו נוטים שלא להתערב במערכות יחסים בין גופים עסקיים, אבל נדאג שהעמלות לא יפגעו בשיקול דעתו של הסוכן לטובת הלקוח".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x