$
בארץ

התרומות לחיילים הקפיצו את מכירות מוצרי ההיגיינה

בתום השבוע השלישי למבצע צוק איתן ניכר שהמכירות בדרום בירידה ובצפון בעלייה. במקביל זינקו בעשרות אחוזים מכירות מברשות שיניים, דאודורנט ושמפו לגבר וחטיפים

נורית קדוש 08:0731.07.14

הירידה במכירות שוק מוצרי הצריכה באזור הדרום נמשכת ומתעצמת בתום השבוע השלישי למבצע צוק איתן, כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "כלכליסט". ניתן להעריך כי עזיבת חלק מתושבי יישובי עוטף עזה את בתיהם עד לסיום הלחימה תרמה לירידה במכירות, שהסתכמה בשבוע השלישי ב־5.7% ביחס לשבוע שקדם למבצע.

 

בשבועיים הראשונים למבצע עוד ניתן היה לראות באזור הדרום מעבר מחנויות הדיסקאונט המרוחקות ממרכזי הערים לחנויות השכונתיות, בניסיון לצמצם ככל האפשר את זמן השהייה מחוץ למרחבים המוגנים, אך בשבוע השלישי למבצע גם החנויות השכונתיות ספגו ירידה.

 

 

ברשתות הדיסקאונט התעצמה הירידה בשבוע השלישי מ־5.3% ו־5.7% בשבועיים הראשונים ל־7% בשבוע החולף. בחנויות השכונתיות נרשמה ירידה של 2.2% בשבוע החולף, לאחר עליות של 4.1% ו־1.1% בשבועיים הראשונים .בצפון הארץ התעצמה העלייה במכירות שנרשמה מאז תחילת המבצע, וזו הסתכמה בשבוע החולף בשיעור דומה לזה של הירידה בדרום הארץ - 5.2%.

 

ניתן להעריך כי העלייה במכירות בצפון הארץ נבעה מתרומת הנופשים הרבים באזור, הנחשב שקט יחסית לשאר אזורי הארץ. העלייה במכירות בחלק מהאזורים הצליחה לאזן את הירידה בדרום, וכלל השוק רשם בשבוע השלישי למבצע עלייה של 0.2%, וזאת לאחר שבשבועיים הראשונים עלה ב־1.3% ו־1% בהתאמה.

 

חיילים במהלך מבצע צוק איתן חיילים במהלך מבצע צוק איתן צילום: שאול גולן

 

בין הקטגוריות שמכירותיהן עלו ניתן לציין את מברשות השיניים שעלו ב־96.6%, דאודורנט לגברים שעלה ב־75.1%, שמפו לגבר עלה ב־73.2%, מוצרי גילוח עלו ב־56.9%, מגבונים לחים ב־30.2% וסבונים שעלו ב־ 27.1%. מדובר במוצרים שנרכשו ככל הנראה לצורך העברתם ללוחמים בעזה.

 

על פי נתוני נילסן, מספר ההזמנות מאתרי המכירה של רשתות השיווק עלה פי 4-2 באזור הדרום בתקופת צוק איתן. באשקלון זינקו המכירות ברשת פי 3.9 ביחס לתקופה שקדמה למבצע, באשדוד פי 3.5 ובבאר שבע פי 1.8. באזור השפלה והמרכז נרשמה עלייה פי 1.1–1.5 ביחס לתקופה שקדמה למבצע.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x