הדירקטוריון אישר: ניר דגן - המנכ"ל החדש של ארקיע
דגן, ששימש בין היתר אחראי על קנייה ומכירה של מטוסים בחברה, יחליף את גד טפר, שפרש מתפקידו לפני כחודש על רקע מאבקים בין העובדים וההנהלה סביב הקשיים הכספיים בארקיע
דירקטוריון ארקיע אישר היום (ב') פה אחד את מינויו של ניר דגן לתפקיד מנכ"ל החברה. דגן יחליף את גד טפר, שפרש מתפקידו לפני כחודש. טפר, רואה חשבון במקצועו, שימש כמנכ"ל ארקיע בשמונה השנים האחרונות. משפחתו של טפר מצויה בקשרים קרובים עם משפחת נקש, הבעלים של החברה. הסיבה הרשמית לעזיבתו היא תחושות מיצוי.
- מסתמן: ניר דגן ימונה למנכ"ל ארקיע במקום גד טפר
- עובדי ארקיע חתמו על הסכם קיבוצי
- שיבושים בטיסות ארקיע לאילת
דגן (51) טיס, סא"ל (מיל), שימש ב-22 שנות עבודתו בארקיע במגוון תפקידים וביניהם: קברניט במטוסי ה-757, טייס ראשי, סמנכ"ל מבצעים, מנכ"ל חברת התחזוקה ומשנה למנכ"ל ארקיע. במסגרת תפקידו האחרון היה דגן אחראי על תחום התפעול והתחזוקה, פיתוח תחום מטוסי המנהלים וכן על עסקאות קנייה, מכירה וחכירה של מטוסים ומנועים מול יצרניות המטוסים.
בין היתר הוביל דגן את עסקת רכישת מטוסי האיירבס 321 NEO עבור ארקיע, וכן היה מעורב בעסקאות בינ"ל במסגרתן רכשה קבוצת נקש מטוסי Boeing 787 Dreamliner ומחכירה אותם לחברות תעופה מובילות בעולם.
לפני כשנה וחצי נקלע המנכ"ל היוצא למאבק בין עובדי ארקיע, לבעלים והיו"ר אבי נקש, על רקע קשיים כספיים של החברה. נקש הודיע לעובדים כי לחברה גירעון של 10 מיליון דולר, ודרש מהם להזרים לקופת החברה 3 מיליון דולר, המשקפים את החזקתם בחברה (30%).
העובדים לא הסכימו למהלך, ונקש קידם תוכנית התייעלות הכוללת פיטורים של 80-70 עובדים וקיצוצי שכר. העובדים התנגדו לתוכנית, פתחו בעיצומים, ובין היתר דרשו כי טפר יחזיר לחברה בונוס בסך 6 מיליון שקל, שלטענתם ניתנו לו ללא רשות. הסכסוך הסתיים בפשרה, לאחר שהעובדים הביאו את ירון זליכה לייצגם, והחברה חזרה למי מנוחות. לפני כחצי שנה היה משבר דומה בין העובדים, שנפתר ללא עיצומי העובדים.
ארקיע היא חברת התעופה הפנים ארצית הגדולה בישראל. בטיסות בינלאומיות, עמדה החברה במקום השלישי בחודש אפריל השנה, אחרי אל-על וטורקיש איירליינס, עם כ-43 אלף נוסעים. הרווח הנקי של החברה מוערך בעשרות מיליוני שקלים.