$
בארץ

קו–אופ טוענת: גם תנובה סירבה לשנות את תנאי הסחר לצרכניות

עו"ד אגמון קבע בחוות דעת שהועברה לחברת תנובה כי סירובה של תנובה להחיל את ההנחות המסחריות שהחברה מעניקה לקו אופ על הצרכניות במושבים מהווה ניצול לרעה של כוח מונופוליסטי. חוות הדעת החריפה של עו"ד אגמון מצוייה בבדיקה בתנובה, וזאת צפויה למסור את החלטתה הסופית לרשת

נורית קדוש 06:4813.02.14
החברה המרכזית למשקאות קלים סירבה, כאמור, למכור לצרכניות מרוחקות במושבים ובקיבוצים את מוצריה באותם מחירים כמו אלה שבהם נמכרו המוצרים לרשת קו אופ. זאת, אף שהצרכניות הפכו לזכייניות של קו אופ. בכך ניצלה החברה לכאורה, על פי חוות דעת שכתב לרשת עו"ד דוד תדמור, את כוחה המונופוליסטי, היות שבאותן צרכניות פועלת לעיתים החברה המרכזית באופן כמעט בלעדי.

 

משרדי תנובה משרדי תנובה צילום: צביקה טישלר

 

אלא של"כלכליסט" נודע כי החברה המרכזית לא היתה היחידה שנהגה באופן זה. גם תנובה, המהווה מונופול בתחום החלב, סירבה לבקשת הרשת לשנות את תנאי הסחר שלה מול הצרכניות. קו אופ פנתה למשרד עורכי הדין צבי אגמון לקבלת חוות דעת בנושא. עו"ד אגמון קבע בחוות דעת שהועברה לחברת תנובה כי סירובה של תנובה להחיל את ההנחות המסחריות שהחברה מעניקה לקו אופ על הצרכניות במושבים מהווה ניצול לרעה של כוח מונופוליסטי. חוות הדעת החריפה של עו"ד אגמון מצוייה בבדיקה בתנובה, וזאת צפויה למסור את החלטתה הסופית לרשת.

 

לטענת גורמים בקו אופ, מהלך צירוף הצרכניות במושבים ובקיבוצים התקבל בענף המזון בהבנה וברצון לעזור, על ידי כלל החברות, למעט קוקה קולה ותנובה. על פי ההערכות, התנגדותן של קוקה קולה ותנובה להחיל את הסכמי הסחר באופן שהיה מוזיל את המחירים בצרכניות ומוריד את הרווח הגולמי של החברות באותן עסקאות, נובע בעיקר מכך שבידיהן מערכת הפצה רחבה המגיעה לכל נקודת מכירה ברחבי הארץ, כך שמוצריהן נמכרים כמעט ללא תחרות בחנויות בקצה הצפוני והדרומי של המדינה. מקו אופ ישראל סירבו להגיב.

 

מתנובה נמסר בתגובה: ״תנובה אינה מנהלת את יחסיה עם לקוחותיה דרך אמצעי התקשורת״

בטל שלח
    לכל התגובות
    x