$
בארץ

דירקטוריון נת"ע המליץ על יהודה בר-און לתפקיד מנכ"ל החברה

בין היתר שימש בר-און משנה למנכ"ל חברת נתיבי ישראל ומנכ"ל חברת התחבורה דן. מאז אוקטובר מתנהלת נת"ע, המופקדת על פרויקט הרכבת הקלה בת"א, ללא מנכ"ל קבוע

ליאור גוטמן 17:3312.02.14

דירקטוריון חברת נת"ע, החברה הממשלתית האחראית על בניית הרכבת הקלה בתל אביב, המליץ לפני שעה קלה (ד') על יהודה בר-און כמועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל החברה. כך נודע לכלכליסט.

מאז אוקטובר האחרון מתנהלת נת"ע ללא מנכ"ל קבוע, זאת לאחר שהמנכ"ל הקודם יצחק זוכמן פרש בשל סיבות אישיות. כתוצאה, מי שנשאר ה"אחראי" של החברה הוא יו"ר הדירקטוריון אלכס ויז'ניצר, שנכנס לתפקידו לפני כארבעה חודשים. יצוין כי ויז'ניצר שימש בעבר מנהלו של בר-און בחברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר), ותקופתם יחד נחשבת לאחת הפוריות שעברה על חברת נתיבי ישראל בעשור שעבר.

 

 יהודה בר-און. הוזכר בדוח המבקר כי מי שזכה לשכר מופרז מחברות ממשלתיות יהודה בר-און. הוזכר בדוח המבקר כי מי שזכה לשכר מופרז מחברות ממשלתיות

 

בר-און מכיר היטב את ענף התחבורה. לפני כ-15 שנה שימש מנהל הכספים של חברת נתיבי איילון, ובאמצע העשור הקודם מונה למנכ"ל חברת התחבורה הציבורית דן. ב-2005 הגיע לחברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) וממנה פרש לאחר ארבע שנים בתפקיד המשנה למנכ"ל. בר און היה אחראי בין השאר על הפיתוח המואץ של כבישי הצפון. ב-2011 הוא מונה למנכ"ל דורי בנייה ולאחר שפרש משם ב-2012 פתח חברה שבה עסק כעצמאי ונתן שירותי ייעוץ בתחומי התחבורה.

 

בר-און הוזכר כמה פעמים בדו"ח מבקר המדינה כמי שזכה לקבל שכר מופרז ממספר חברות ממשלתיות לכאורה תוך קבלת פטור ממכרז ולאחר חריגה מתקציבים שאושרו. כך למשל, נתיבי איילון עצמה שכרה את בר און כדי שישמש יועץ ברפורמת התחבורה הציבורית בתל אביב לרבעון בודד ובעלות ראשונית של כחצי מיליון שקל, אולם לאחר שהרפורמה לא התקדמה לאף מקום הוארך הייעוץ לתקופה של שנת עבודה מלאה תוך הכפלת התקציב.

 

הרפורמה עצמה זכתה לביקורת נוקבת של מבקר המדינה יוסף שפירא, לאחר שגילה כי היא לא השיגה את מטרותיה. במקביל נשכרה החברה של בר-און לליווי הפעימה הראשונה ברפורמה ללא מכרז מסודר. בשורה התחתונה, זכה בר-און לקבל קרוב ל-3.5 מיליון שקל, סכום הגבוה בכ-470% מהתקציב המקורי שנקבע לנושא.

 

מועמדותו של בר-און תועבר מעתה לוועדת ברנר שברשות החברות הממשלתיות לאישור המינוי, ואם יאושר הוא יעבור לאישור סופי של שרי התחבורה והאוצר. רק לאחר חתימת שני השרים ייכנס בר-און לתפקידו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x