שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

מיצובישי אטראז': משפחתית ב-94 אלף שקל

יש מי שיגדיר את מיצובישי אטראז' כמכונית החברתית הראשונה שנמכרת כאן: משפחתית זולה עתירת אבזורים עבור אלה שמוכנים להתפשר על האיכות. אם היא היתה עולה 5,000 שקל פחות היא היתה משתלמת באמת. כרגע, עם מנוע רועש והתנהגות כביש סבירה ותו לא, היא מתאימה בעיקר למשפחות שמתלבטות בין מכונית סופר־מיני למשפחתית משומשת

תומר הדר 23:2109.02.14

קופיקס. צהריים. תור. קפה עולה 5 שקלים, כריך עולה 5 שקלים, כמעט הכל עולה 5 שקלים. התור ארוך, המוכרים עמוסים, הגימיק עוד לא נשכח. הבטיחו חורף, קיבלנו קיץ. אף אחד לא דוחף, אף אחד לא עוקף. ב־5 שקלים לא משתלם לדחוף. למי שלא רוצה קופיקס, יש פלאפל ב־6 שקלים לא רחוק. גם בפלאפל יש תור, אבל פחות. הפלאפל בסיסי. ארבעה כדורים, פיתה מצומקת, סלט חתוך דק ושפריץ אחד של טחינה. אין שפריץ שני, אין חמוצים. המסר ברור: המוצר אינו האיכותי ביותר, אך הוא זול. הקונה מודע לכך, המוכר מודע לכך, מה שרואים הוא מה שמקבלים, ובחורף 2014, שהוא בעצם סוג של קיץ, הצרכנים שמחים לשלם פחות ולקבל מעט.

 

האם הנוסחה הזו יכולה לעבוד גם בשוק הרכב הישראלי? במיצובישי בטוחים שכן - ראו ערך מיצובישי אטראז'. לאטראז' יש חשיבות אדירה עבור שוק הרכב הישראלי. היבואן נמנע במכוון משימוש במונחים בעלי הקשר חברתי, אך יש מי שיגדירו את האטראז' כמכונית החברתית הראשונה בישראל: פעם כולם רכשו או לקחו בליסינג מכונית משפחתית בעלת מנוע 1.6 ליטרים במחיר של כמעט 130 אלף שקל. היום כולם קונים ג'יפונים ומכוניות קטנות. האטראז' מנסה להשתחל לפער שנוצר בין המכוניות הקטנות למכוניות המשפחתיות ולהיות מכונית משפחתית עממית. כמה עממית? האטראז' בגרסת הבסיס האוטומטית עולה 94 אלף שקל, מחיר שמקביל למחירה של מכונית משפחתית יפנית משומשת בת שנתיים.

 


 

דגם עם אבזור נדיב

 

כיום אין בישראל הרבה מכוניות משפחתיות בעלות ארבע דלתות שעולות פחות מ־95 אלף שקל. האטראז' מנסה להיראות בוגרת, היא לבשה גריל כרום ענק ולא נחוץ מקדימה, תא מטען גדול מאחור, אך הגלגלים מסגירים שמדובר בקטינה. הדגם חולק פלטפורמה ורכיבים רבים עם מיצובישי ספייס סטאר הקטנה, כולל המנוע בעל שלוש הבוכנות בנפח של 1.2 ליטרים, שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

 

מיצובישי אטראז' מיצובישי אטראז'

 

במיצובישי מבטיחים שהודות להפחתה ניכרת במשקל הרכב הביצועים אינם נפגמים, וגם ממתיקים את העסקה באמצעות שפע מרשים של אבזור: בקרת אקלים, מערכת שמע שכוללת מצלמת רוורס, מערכת ניווט והתנעה ללא מפתח.

 

מבפנים האטראז' אינה שונה מרוב מכוניות הסופר־מיני היפניות מהדורות שיוצרו לפני כחמש שנים, כלומר איכות הגימור טובה ותא הנוסעים מורכב היטב, אך איכות החומרים דורשת שיפור. חלקו המרכזי של לוח המחוונים נשלט על ידי מערכת המולטימדיה, ותחתיה שוכנת מערכת השליטה לבקרת האקלים. כפתור ההתנעה נמצא במיקום מעט תמוה, בצד שמאל של ההגה, ומוסתר חלקית על ידי ההגה, כך שהאטראז' מצטרפת למועדון אקסקלוסיבי ומצומצם של מכוניות כדוגמת פורשה 911 שמותנעות ביד שמאל. בפורשה מדובר בגימיק שקיים משנות השישים, במיצובישי מדובר בטרחה.

 

מבחינת מרווח פנימי, האטראז' מציעה מרווח סביר במונחי מכוניות סופר־מיני עם בסיס גלגלים שמשתרע על 2.55 מטרים. לשם השוואה, אחותה הגדולה מיצובישי לאנסר מבוססת על בסיס גלגלים באורך 2.63 מטרים. לאטראז' יש גם תא מטען בנפח סביר של 450 ליטר, רק שפתח ההטענה מעט קטן.

 

מנוע קטן ורועש

 

באשר לחוויית הנסיעה, האטראז' אינה מכונית ביצועיסטית. במיצובישי מדגישים שהמנוע, 1.2 ליטרים, אולי קטן אך משקל הרכב זעום. בפועל נראה שהם צודקים, האטראז' בהחלט יודעת להתנהל בקצב סביר בעיר וגם מחוץ לעיר בלי יותר מדי תלונות.

 

המנוע הקטן מספק צריכת דלק נאה מאוד של 13.3 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה, אך המנוע הקטן גם מספק לא מעט תופעות לוואי. מכיוון שהוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, הוא נמצא חלק ניכר מהזמן בשיא כוחו, וכאשר המנוע מתאמץ, הוא מרעיש מאוד.

 

כשעוצרים, המנוע של האטראז' נשאר עסוק. במכוניות בעלות מנועי ארבע בוכנות, כל צמד בוכנות מאזן את הרעידות שיוצר הצמד השני, אך באטראז' יש רק שלוש בוכנות, והבוכנה היתומה יוצרת מצב שבו המנוע רועד באופן מוחשי בכל עצירה. הנהג רועד איתו. גם הנוסעים.

 

לתיבת ההילוכים יש חיסרון מוחשי נוסף: תיבת הילוכים רציפה מיועדת להשאיר את המנוע כל הזמן בשיא כוחו, אך זו של האטראז' נוטה להתבלבל בשיוט בין־עירוני ולהעלות ולהוריד את הסל"ד לעתים תכופות. התוצאה, בשילוב עם בידוד קולי מינימלי, אינה נעימה.

 

גם התנהגות הכביש סבירה ותו לא: המתלים רכים למדי ובולעים שיבושי כביש היטב, אך בכבישים בין־עירוניים הרכות הזו הופכת את האטראז' למכונית שמושפעת בקלות מרוחות צד ומשיבושי כביש.

 

לא באמת מציאה

 

לסיכום, מיצובישי אטראז' רוצה להביא לכאן מהפכה חברתית בענף הרכב, אך בפועל מדובר במכונית קופיקס - אמצעי תחבורה בסיסי שאינו מצטיין בשום תחום, אולי פרט לשפע האבזור הסטנדרטי.

 

האטראז' מיועדת לשני סוגים של לקוחות: משפחות צעירות שמתלבטות בין מכונית סופר־מיני למכונית משפחתית משומשת, ומי שמעוניין במכונית ליסינג זולה שמצוידת בתא מטען גדול. אם מדובר בלקוחות שמבינים שהאטראז' היא נטו מכונית שמיועדת להגיע מנקודה א' לנקודה ב' במינימום עלות תוך פשרה בתחום הנוחות והרעש, אזי מדובר במכונית משתלמת.

 

אם היבואן היה מסיר מהאטראז' את רוב האביזרים, כגון מערכת המולטימדיה, הניווט וההתנעה בכפתור, ומפחית את מחירה מתחת לרף 90 אלף השקלים, היתה זו כבר חבילה משתלמת מאוד. אך אם מדובר בלקוחות שמצפים לשלם סכום מכובד של יותר מ־90 אלף שקל ולקבל מכונית מושחזת ובוגרת, כמו מכוניות הסופר־מיני האירופיות או כמו רוב דגמי המכוניות המשפחתיות המשומשות שנמכרות בעלות זו, כנראה שהאטראז' לא תצליח לספק את הסחורה.

 

מיצובישי אטראז'

 

  • מנוע: בנזין, נפח 1,193 סמ"ק, הספק מרבי 80 כ"ס, מומנט מרבי 10.8 קג"מ
  • ביצועים: מהירות מרבית 174 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־13.3 שניות
  • צריכת דלק: נתוני יצרן - 21.2 ק"מ לליטר. נתוני מבחן - 13.3 ק"מ לליטר
  • בטיחות: 6 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי
  • קבוצת זיהום: 4
  • מחיר: 94 אלף שקל

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x