$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

רשות החברות הממשלתיות: הליך מינוי המנכ"ל בנמל אשדוד פסול

לרשות התגלה כי הליך המינוי מתבסס על דירוג של חברת כוח האדם שמיינה את המועמדים ולא של ועדת המינוי כנדרש בנהלים, כך נודע לכלכליסט. הגילוי עשוי להביא לביצוע ההליך כולו מחדש

ליאור גוטמן 07:0801.01.14

רשות החברות הממשלתיות פנתה בימים האחרונים לדירקטוריון נמל אשדוד בטענה שהליך מינוי המנכ"ל החדש לנמל פסול מיסודו. כך נודע ל"כלכליסט". נימוק רשות החברות הממשלתיות הוא כי הליך המינוי שמתבצע בימים אלו מתבסס על דירוג של חברת כוח האדם קינן שפי שמיינה את המועמדים השונים לתפקיד מנכ"ל הנמל, כאשר מי שבפועל אמורה לדרג אותם היא ועדת המינוי המורכבת מחברי דירקטוריון הנמל.

הדירוג על ידי חברת כוח האדם התגלה לאחרונה על ידי נציג הרשות בדירקטוריון הנמל. גילוי זה עלול לפסול את כל הליך המינוי ולהביא לביטולו ולביצועו מחדש. ברשות מסבירים שיש נוהל מדויק בעניין זה, וכי כללים אלו הופרו שעה שקינן שפי היא שדירגה את המועמדים במקום חברי דירקטוריון הנמל.

 

גדעון סיטרמן גדעון סיטרמן צילום: יואב גלאי

 

לפיכך, רשות החברות שוקלת להתחיל את הליך האיתור מחדש, או לחלופין לבקש שחברי הדירקטוריון ינקדו גם הם את המועמדים ואז לבצע שילוב של ההערכות השונות. עוד מבקשת רשות החברות להוסיף לוועדת המינוי דירקטור מטעם משרד האוצר, זאת כדי להבטיח שהמועמד המתאים ביותר לתפקיד ייבחר. נמל אשדוד טוען מצדו כי כלל לא קיבל כל פנייה מצד רשות החברות הממשלתיות בנוגע לטענותיהם על הליך המינוי.

 

כזכור, חלק מחברי הדירקטוריון שנמצאים בוועדת המינוי - ובהם אריה ברדוגו והיו"ר גדעון סיטרמן - הוזמנו לשימוע בטרם הדחה לאור טענות על התנהלותם בוועדה. רשות החברות כבר הורתה להפסיק את הליך המינוי נוכח הליך ההדחה, אולם הדירקטורים טרם עצרו אותו בפועל.

 

נמל אשדוד פועל זה כחודשיים בלי מנכ"ל קבוע, וזה כשנתיים ויותר בלי יועץ משפטי ובלי סמנכ"ל כספים קבוע.

בתוך כך, ביום ראשון הקרוב אמורה ועדת השרים לענייני פנים ושירותים לאשר את תוכניות הבנייה של שני הנמלים החדשים בישראל. מדובר ברציפי ענק שמוצבים בסמוך אך מחוץ לגבול השיפוט של נמלי חיפה ואשדוד, ואמורים לעבור לידי מפעיל פרטי לאחר בנייה שתארך חמש שנים.

 

תוכניות הבנייה כבר אושרו בוועדות המחוזיות ועברו את כל הליכי ההתנגדויות, אולם עדיין דרוש אישור סופי של השרים לצורך התחלת הבנייה. עלות כל נמל מוערכת ב־1.1 מיליארד דולר, כאשר הראשון שבהם אמור להיפתח עד 2020.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x