שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

בלעדי לכלכליסט

דירקטורים בנמל אשדוד פעלו לא כשורה, השר כץ בחר להתעלם

ממצאי בדיקה שערכה רשות החברות, הנוגעים לדירקטורים בנמל אשר לכאורה פעלו בניגוד לחוק, עלו בפגישה משותפת עם שר התחבורה, שלא עשה דבר בנדון. כץ בתגובה: "בפגישה לא הוצגו מקרים נקודתיים. העניין הועבר לטיפול מנכ"ל המשרד"

ליאור גוטמן 07:0719.12.13

שר התחבורה ישראל כץ ידע על התנהלות בעייתית של דירקטורים בנמל אשדוד, אך בחר שלא לעשות דבר בנידון, כך עולה ממידע שהגיע לידי "כלכליסט", אחרי פגישה חשאית שהתנהלה בשבוע הראשון של נובמבר בלשכתו של כץ בכנסת, ושעסקה בממצאים שעלו לכאורה מבדיקת רשות החברות הממשלתיות. לפגישה הגיעו נציגי רשות הספנות והנמלים, היועמ"ש של משרד התחבורה, ראשי רשות החברות הממשלתיות וכץ עצמו. 

 

הממצאים גובשו לאחר בדיקה שערכה רשות החברות עוד בספטמבר ובאוקטובר 2013, ולפני שמנכ"ל הרשות אורי יוגב נכנס לתפקידו. בפגישה נחשף השר לחשש שעלה ברשות החברות הממשלתיות שלפיו שלושה דירקטורים בנמל אשדוד - יו"ר הדירקטוריון גדעון סיטרמן, שרית בובליל ואריה ברדוגו - פעלו לכאורה שלא בהתאם להוראות החוק ולא על פי טובת הנמל. מדובר בין היתר בהתעלמות מהחברות הפרטיות של אלון חסן והימנעות מפיטורי עובדים שנגדם תלויים חשדות פליליים.

 

לתדהמת הנוכחים בפגישה, השר כץ לא עשה עם המידע מאומה ואמר שאם יש חשד פלילי לגבי אחד הדירקטורים יש להפנות את החומרים למשטרה. זאת במקום לבדוק את הנושא, להשעות את הדירקטורים עד לשימוע או לנסות למנות אחרים. מלשכת כץ נמסר: "בפגישה לא הוצגו מקרים נקודתיים, והחומר, שעל קיומו נמסר לראשונה בפגישה, הועבר למנכ״ל וליועצת המשפטית של משרד התחבורה, כפי שסוכם".

 

נמל אשדוד (ארכיו) נמל אשדוד (ארכיו) צילום: אוראל כהן

 

אם שלושת הדירקטורים יודחו, בתחילת ינואר הנמל עלול למצוא עצמו ללא דירקטוריון פעיל. זה כשלושה שבועות מונחת לחתימתו של כץ בקשה למנות את סגן החשכ"לית יהלי רוטנברג, שנחשב לאחד האנשים המנוסים במשרד האוצר, כדירקטור בנמל. שר האוצר לפיד כבר אישר את המינוי. ההשערה לסיבה שבגללה כץ לא חותם היא שמינוי דירקטור נוסף מהאוצר יחליש את מוטת השליטה שלו.

 

לשכת כץ בתגובה: "יש לקרוא את הדברים שכתב השר בעמוד הפייסבוק שלו בעיון. הם מדויקים ומדברים בעד עצמם. הדגש בדבריו הוא על ניסיונה של רשות החברות ליצור ואקום ניהולי ולנהל את הנמל בעצמה, כפי שדווח בעיתונכם ולזה השר מתנגד. זכותה וחובתה של רשות החברות לבדוק כל פעילות בחברות, רק מוזר שבמשך שנתיים של בדיקה, עפ"י דבריהם, לא עודכן משרד התחבורה כלל וכעת מעבירים לו את החומר רק לאחר שהוחלט כבר על שימוע. בפגישה עצמה לא נפרסו מקרים נקודתיים והחומר, שעל קיומו נמסר לראשונה בפגישה, הועבר בהמשך למנכ״ל וליועצת המשפטית של משרד התחבורה, כפי שסוכם. שר האוצר בהנחיית יוגב הקפיא את מינוי הדירקטורים בחברות הממשלתיות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x