$
בארץ

הוכרז סכסוך עבודה ברכבת ישראל

לטענת ההסתדרות, הסכסוך חל על כל 2,300 עובדי הרכבת. יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות: "הנהלת הרכבת ממשיכה להתנהל באופן חד צדדי כלפי עובדיה. נקפיד שלא לפגוע בציבור

ליאור גוטמן 14:1621.10.13

הסתדרות העובדים הכללית הכריזה היום (ב') על סכסוך עבודה כללי ברכבת ישראל. לטענת יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי "הנהלת הרכבת ממשיכה להתנהל באופן חד צדדי כלפי עובדיה. ההסתדרות והוועדים יקפידו שלא לפגוע בציבור ואנו קוראים להנהלה לפתור את המחלוקות".

 

אבי אדרי. "קוראים להנהלה לפתור את המחלוקות" אבי אדרי. "קוראים להנהלה לפתור את המחלוקות" צילום: אוראל כהן

 

לטענת ההסתדרות, הסכסוך חל על כל 2,300 עובדי הרכבת והוא נובע ממספר סיבות. הראשונה היא שוועד עובדי הרכבת ציפה שחלק מעובדי הקבלן ברכבת ייקלטו כעובדים קבועים, פעולה שלטענתם לא התקיימה בפועל. סיבה נוספת היא בקשת הנהלת רכבת ישראל להציב מצלמות מעקב בסביבת העבודה של הקופאים והקופאיות, פעולה שלטענת הוועד מהווה פגיעה לכאורה בפרטיות. הסיבה השלישית מתייחסת להיקף עבודות התחזוקה שיצאו למיקור חוץ (לאאוטסורסינג). לפני כשבועיים זכתה חברת אלסטום הצרפתית במכרז הרכבת לתחזוקת הציוד לתקופה של 15 שנה ובהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל.

 

יו"ר ועד עובדי הרכבת, ניקה שימחוביץ', הוסיף כי "חודשים אנו מנסים להגיע להסכמות והידברות, אולם נראה כי הנהלת הרכבת מעדיפה להמשיך ולנקוט בדרך אגרסיבית, תוך פגיעה בעובדים ובבטיחותם של הנוסעים".

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "צר לנו כי ההסתדרות מאיימת בשיבוש פעילותה של חברת רכבת ישראל, זאת לאחר שחתמה על הסכם קיבוצי לשינוי מבני ברכבת ישראל, הכולל מענקים כספיים לעובדי הרכבת והתחייבות לשקט תעשייתי. נציין כי לפני שבוע הגיעה הנהלת החברה להסכמות עם ההסתדרות באשר לשעות העבודה של נהגי רכבות המשא ורכבות הנוסעים. דרישותיהם של ההסתדרות ונציגי העובדים הינן משוללות כל יסוד ומפתיעה במיוחד עמדת ההסדרות באשר להצבת המצלמות בקופות הרכבת, לאחר שלפני חודשים ספורים בלבד חשפה הנהלת הרכבת מעילת ענק של הקופאיות. זאת לאחר דרישת ההסתדרות לקלוט את הקופאיות כעובדות בחוזה קיבוצי ברכבת ישראל. הנהלת הרכבת תמשיך בפעילויותיה להתייעלות ושיפור התרבות הארגונית למען מתן שירות טוב יותר לציבור לקוחותינו."

בטל שלח
    לכל התגובות
    x