שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

אל על: ביום חמישי נחזור להשבית את טיסות היום לאילת

החברה הודיעה כי תעניק פיצוי כספי ללקוחות שטיסותיהם לא יתקיימו. הסיבה, לטענתה: מתווה הנחיתות החדש שנקבע על ידי רשות התעופה האזרחית אינו בטיחותי. הערכות גורמים בענף: הסיבה היא חוסר רווחיות או התנצחות עם רשות התעופה ומשרד התחבורה

גיל קליאן 12:3524.09.13

סאגת הטיסות של אל על לאילת נמשכת – החברה הודיעה היום כי החל מ-26 בספטמבר היא לא תבצע יותר טיסות יום לאילת. החברה הודיעה כי תעניק פיצוי כספי ללקוחות שטיסותיהם לא יתקיימו. הסיבה לכך היא טענת החברה כי מתווה הנחיתות החדש שנקבע על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א) אינו בטיחותי מספיק. בארקיע וישראייר דווקא מצאו את המתווה בטיחותי מספיק, והן ימשיכו לבצע טיסות.

טענות הבטיחות של אל על נדחו בעבר על ידי כמה גורמים בענף, ויו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן, שיגר מכתב לשר התחבורה, ישראל כץ, לפני כשבועיים בו נכתב: " אמש, כולנו עקבנו "בדאגה" אחר הודעתה של חברת אל על כי היא מפסיקה את טיסותיה לאילת מ"שיקולים של בטיחות". תיבלו את ההודעה במונחים כמו, סימולציה וקברניט בכיר והגישו את מנת ה"שיקולי – בטיחות" לציבור. ובכן, אדוני השר, אתה, אני ורבים בענף יודעים שהסיבה המרכזית של אל על להפסקת הטיסות היא חוסר רווחיות ותו לא. אני בטוח שעשו לך "מעשה פולישוק". אני בטוח שהגורמים השונים בענף הציגו בפניך מצגות עם פירוטכניקה מדהימה והוליכו אותך שולל, כפי שהם מנסים כעת להוליך שולל את הציבור בכך שהקו לאילת אינו בטיחותי".

 

מטוס אל על באילת מטוס אל על באילת צילום: סיוון פרג'

 

היו גם גורמים בענף שהעריכו כי הסיבה לביטול הטיסות של אל על היא התנצחות עם רת"א ומשרד התחבורה, אך לדברי מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, "הדבר היחידי שקשור לנושא הזה הוא בטיחות הנוסעים. כל ורסיה אחרת או ניסיון לשייך את זה לנושאים אחרים הוא מניפולציה לא רלוונטית".

 

הסאגה החלה לפני כשבועיים, עם הודעה דרמטית של אל על על השעיית טיסות בגלל המתווה החדש לנחיתות – שנדרש בגלל הצבת סוללת כיפת ברזל באילת. אל על טוענת כי השינוי במסלול הטיסה בשעות היום, שאינו תקף בלילה, בוצע בחופזה, וכי בקשות החברה לקבלת נתונים על הבדיקות והערכות הסיכונים לא נענו על ידי רת"א. לטענת אל אל, השינוי בוצע בערב ראש השנה, כאשר לחברה נותר כשבוע בלבד להיערך לכך.

 

בתגובה אישרה רת"א לאל על להמשיך לטוס במתווה הישן על מנת לספק זמן נוסף לאל על להיערך למתווה הנחיתות החדש, אך כעת עולה מהודעת החברה כי המתווה החדש עדיין לא מקובל עליה, והיא מעדיפה להפסיק את הטיסות.

 

בהודעת אל על היום נמסר כי "על פי דו"ח ממצאי טיסת בדיקה שבוצעה על ידי רת"א נמצא כי "הגישה למסלול הנחיתה היא על מגבלת המעטפת... הגישה כולה מתוכננת להתבצע על מגבלות המטוס... חתך טיסה זה לא משאיר הרבה מקום לטעויות, למקרים ותגובות בעיקר בתקלות." לדעת אל על, מסקנות אלה נכונות לכל התהליכים החדשים. הם מוסיפים כי "שילוב התהליך האווירי החריג עם העובדה כי שדה התעופה באילת הינו שדה מיוחד המשופע באילוצים שונים ועם תשתית קרקעית מגבלתית, מעלה את רמת הסיכון הבטיחותי הכולל בביצוע טיסות היום לאילת לרמה שאינה הולמת טיסה בתעופה אזרחית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x