ועדת הכלכלה אישרה: תוויות אזהרה יודבקו על בקבוקי אלכוהול
הוועדה החליטה כי חובת הדבקת תווית אזהרה על מיכלי משקאות המכילים למעלה מ-15.5% אלכוהול תיכנס לתוקף בתוך שנה. בעוד שנתיים יודבקו תוויות אזהרה גם על משקאות בהם ריכוז האלכוהול נמוך מכך. חובת האזהרה תחול גם על פרסומות בכלי התקשורת
- "אם הבירה בגרמניה היתה עולה כמו אצלכם, היתה פורצת מלחמה"
- שתו היום כי מחר האלכוהול יתייקר: הרפורמה תכנס לתוקף בחצות
- רגע לפני העלאת המס: גידול של 340% במכירות האלכוהול המיובא
עוד נקבע כי האזהרה תופיע באותיות בצבע שחור על רקע לבן וגודלה יהיה 15% לפחות משטח התווית של המשקה. החובה להדביק את תווית האזהרה על משקאות משכרים חזקים (מעל 15.5% אלכוהול) תיכנס לתוקף תוך שנה ועל משקאות משכרים בהם עד 15.5% אלכוהול – תוך שנתיים.
חובת אזהרה- גם בפרסומות
כמו כן אישרה הוועדה את הסעיפים לגבי מגבלות הפרסום של אלכוהול בעתונוות, שלטי חוצות, ברדיו, טלוויזיה ואינטרנט. בפרסומות בכתב נקבע כי האזהרה תופיע בצבע בולט בנוגד את רקע הפרסומת, וגודלה יהיה לפחות 5% משטח הפרסומת. בפרסום בעל פה תושמע האזהרה, בהתאם לנוסח המתאים למשקה, בעוצמת קול שאינה נמוכה לעוצמת הקול של הפרסומת ובהקראה ברורה. בפרסום באמצעים אלקטרוניים ניתן יהיה לכלול את האזהרה בכתב או בעל פה, לפרק זמן של 5 שניות לפחות בזמן שידור הפרסומת. החובה להכליל את האזהרה בפרסומות תיכנס לתוקף תוך 90 יום מפרסומם הרשמי של התקנות על ידי משרד הבריאות.
מנהלת תחום הסכמים מסחריים דו לאומיים במשרד הכלכלה, נטלי גוטמן חן, הסבירה כי אומנם לפי החוק ישנה הבחנה בין משקאות משכרים ששיעור האלכוהול בהם עד 15.5% (בעיקר בירה ויין) ומשקאות משכרים חזקים ששיעור האלכוהול בהם מעל 15.5%, אולם הבחנה זו אינה נהוגה בארצות הברית והאיחוד האירופי. לדעת חן צריכה להיות אזהרה אחידה לפי הנוסח הפחות חריף.
ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) אמר בתגובה כי הטענות האלה כבר הועלו בדיונים הקודמים וחברי הכנסת קיבלו החלטה אחרת.