$
רכב

הטנדר החדש של פולקסווגן: הפינוק לא עושה את העבודה

פולקסווגן אמארוק הוא טנדר מפנק והנסיעה בו שקטה להפליא, אבל מחירו הגבוה עלול להפוך אותו לנישתי במקום לשמש לעבודה

תומר הדר 10:5629.07.13

פעם בישראל כולם דפקו את השיטה. קנו רכבי שטח, רשמו שמדובר ברכב מסחרי וקיבלו הטבת מס. מיצובישי פאג'רו לכל אינסטלטור. אחר כך המדינה הבינה שהאינסטלטורים ניצחו והודיעה שרק טנדרים יוכלו לקבל את ההטבה.

 

פולקסווגן אמארוק. המנוע לא מפצה פולקסווגן אמארוק. המנוע לא מפצה צילום: תומר הדר

 

אז האינסטלטורים עברו לטנדר ארבע על ארבע קשוח ובסיסי והלכו לתקן צינורות במדבר יהודה בסופי שבוע. המדינה הבינה והסירה גם את ההטבה הזו, וכיום רק מי שצריך טנדר ארבע על ארבע קונה טנדר כזה. פולקסווגן מציעה נוסחה שונה: טנדר שהוא גם מפנק. ופולקסווגן אמארוק אכן מפנק. תא הנוסעים שלו מזכיר את זה של מכוניות הנוסעים של פולקסווגן, אך מדובר גם בתא נוסעים שימושי. הרצפה לדוגמה מחופה גומי שניתן לשטוף בצינור.

 

לאמארוק יש מנוע בריא, הכי בריא בקטגוריה. שני מגדשי טורבו, שמונה הילוכים, המון כוח. אבל אין לו הילוך כוח כמו של רכב שטח אמיתי. הוא מנסה לפצות על כך בשפע של עזרים אלקטרוניים שפועלים היטב בשטח, כל עוד לא מבקשים מהאמארוק לעשות את מה שרכבי שטח קשוחים, או טנדר טויוטה היילקס, מסוגלים לעשות. אך ההפתעה הגדולה היא בכביש: האמארוק הוא הטנדר הנוח ביותר בקטגוריה, כמה וכמה רמות מעל מתחריו. הוא שקט להפליא ומפגין התנהגות כביש שמצליחה כמעט להשכיח את העובדה שמדובר בטנדר עבודה. חסרונות? המחיר: אמארוק עולה 264 אלף שקל, מחיר שגבוה בעשרות אלפי שקלים ממתחריו הישירים. מחיר זה עלול להפוך את האמארוק לטנדר פאר נישתי במקום טנדר עבודה אמיתי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x