$
בארץ

פרסום ראשון

קבוצת מרקור לביהמ"ש: לבטל את זכייתה של סאנרייז במכרז לרכישת בטר פלייס

לטענת הקבוצה, שהתמודדה אף היא במכרז, לקבוצה ברשות היזם יוסף אברמוביץ' אין את היכולת הכלכלית לקיים את ההתחייבויות הכלכליות שנטלה על עצמה. הנהלת בטר פלייס בתגובה: "מרקור רוצים לרכוש במחיר חיסול את בטר פלייס על מנת לחסל את החברה"

זוהר שחר לוי 17:4528.07.13
קבוצת מרקור- CCGi, מי שהתמודדה על רכישת הפעילות של בטר פלייס פנתה היום (א') לבית המשפט בדרישה לבטל את זכייתה של קבוצת סאנרייז: "אין לקבוצה את היכולת הכלכלית לקיים את ההתחייבויות שאותן נטלה על עצמה".

 

רק בתחילת החודש אישר בית המשפט המחוזי במחוז מרכז את מכירת פעילותה של בטר פלייס לידי קבוצת סאנרייז בראשותו של היזם יוסף אברמוביץ תמורת 18 מיליון שקל ועוד 25 מיליון שקל עבור הקניין הרוחני שלה, אך כבר כעת לא בטוח כי הרכישה תושלם.

 

בסוף השבוע, כפי שפורסם ב"כלכליסט", פנו מנהליה המיוחדים של בטר פלייס, עוה"ד סיגל רוזן-רכב שואול קוטלר לבית המשפט וביקשו לאשר לסאנרייז ארכה של שבוע להעברת התשלום הראשון, של 4.5 מיליון שקל, זאת לאחר שבא כוחה של סאנרייז, עו"ד דוד פורר, ביקש מהמפרקים ארכה של מספר שבועות לגיוס הכסף. בפנייתו למנהלים המיוחדים, ציין פורר כי יש לקבוצת סאנרייז הצעות למימון ביותר מ-30 מיליון דולר, אך טרם הסתיימה בדיקת הנאותות לקבוצה. סיבה נוספת להארכת מועד התשלום, כך ציין, הייתה העיכוב באישור מכירתם של רכבי בטר פלייס הנמצאים במחסני הקבוצה בארץ ובטורקיה.

 

 

עוה"ד סיגל רוזן-רכב ושאול קוטלר עוה"ד סיגל רוזן-רכב ושאול קוטלר צילום: עמית שעל

 

מנהליה המיוחדים של בטר פלייס ביקשו לאשר לסאנרייז ארכה של שבוע ימים בלבד. בסופו, כך כתבו לבית המשפט, אם לא יועבר הכסף, יתקיים דיון דחוף בין הצדדים ותיבחן האפשרות להעביר את בטר פלייס לידי מציעות אחרות.

 

בטרם הספיק השופט אילן שילה לפרסם החלטה, פנתה קבוצת מרקור- CCGI, מי שהגיעה ל"מקום השני" בקרב על רכישת בטר פלייס בדרישה לפסול את זכייתה של סאנרייז. קבוצת מרקור, כוללת את צחי מרקור, הבעלים של רשת חניוני הצלחה ואת החברה האמריקנית car charging – CCGI. הקבוצה התמודדה כאמור גם היא על רכישת בטר פלייס והציעה הצעה די זהה לזו של סאנרייז. אולם במהלך הדיון, לאור התמיכה שקיבלה סאנרייז הן מהמנהלים המיוחדים, הן מהכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי) והן מהעמותה לקידום תחבורה חשמלית ששיתפה פעולה עם קבוצת סאנרייז בהליך הרכישה, הודיעה קבוצת מרקור כי היא מסירה את מועמדותה.

 

בהודעה שהגיש בא כוחה, עו"ד יהודה רוזנטל, היא דורשת שלא לאשר כל דחייה בביצוע התחייבויותיה של סאנרייז ולהורות על ביטול זכייתה. "לאור אי עמידתה של סאנרייז בהתחייבויותיה", כך נכתב, "וכן לאור העובדה שנראה שבכל מקרה גם הדחייה לא תביא לכך שיהיו בידי הקבוצה מקורות כספיים למילוי התחייבויותיה במלואן ובמועדן,מתבקש בית המשפט לבטל את זכייתה".

 

עוד מבקשת הקבוצה להורות למנהלים המיוחדים לקיים עמה משא ומתן מיידי בדבר ההתאמות הנדרשות בהצעתה שעמדה על הפרק, נוכח העובדה שבינתיים קבוצת סאנרייז כבר ביצעה שינויים בנכסים בישראל. לצד זאת, מבקשת קבוצת מרקור לאסור על סאנרייז לבצע כל שינוי בנכסים בישראל, לרבות סגירת תחנות החלפת סוללות או פיטורי עובדים.

 

עוד נכתב כי: "בקשתה של קבוצת סאנרייז מהמפרקים לתת לה ארכה בת 21 ימים לצורך ביצוע תשלום סכום מינמאלי מעבר ל-14 הימים שעמדו לרשותה, מעידה על כך שלקבוצה אין את היכולת הכלכלית המתחייבת לקיים את ההתחייבויות שאותן נטלה על עצמה כלפי המפרקים ובית המשפט הנכבז, ושעל בסיסה העדיפו המפרקים, הכנ"ר ובית המשפט את הצעתה של קבוצת סאנרייז על פני הצעתה של קבוצת מרקור-CCGI".

 

בבקשה מפורט עוד, כי בתחילת הדרך הגישו שתי הקבוצות בקשה משותפת לרכישת פעילות בטר פלייס, ובהמשך פיצלו את הצעותיהו. "יצויין", כך לפי מרקור, " כי אחת הסיבות העיקריות לפילוג הקבוצות לשתיים הייתה החשש של קבוצת מרקור-CCGI כי לקבוצת סאנרייז אין את המשאבים הכלכליים לשאת בחלקם בתשלומים של הקבוצה המשותפת". לפי מרקור, קבוצת סאנרייז כבר מנהלת את נכסי בטר פלייס שהועברו לידיה ומבצעת לגביהם פעולות מהותיות ובלתי הפיכות. "פעולות אלה, מטבע הדברים, משנים את מצבם של נכסי בטר פלייס בישראל, באופן מהותי ומשמעותי מאוד, לעומת המצב שבו היו ערב דיון המכירה, ועשויים תוך זמן קצר ביותר לרוקן מתוכן כל ערך חיובי מהותי לפעילות".

 

השופט אילן שילה הורה למנהלים המיוחדים ולכנ"ר להגיב עד למחר באשר לאפשרות של קיום משא ומתן מול קבוצת מרקור. בינתיים, ועד החלטה אחרת, כך לפי השופט, "קבוצת סאנרייז לא תעשה כל דינוי במצב הדברים הקיים".

 

מהנהלת בטר פלייס נמסר: "מרקור רוצים לרכוש במחיר חיסול את בטר פלייס על מנת לחסל את החברה. כל כוונתה של מרקור היא ליהנות מתשתית עמודי הטעינה של בטר פלייס. בכוונת מרקור להשאיר מספר מינימאלי של עובדים לטיפול במערך תחנות ההחלפה, אותן מתכוונים לסגור מהר ככל האפשר מכיוון שלשיטתם הם מהוות נטל כלכלי. מטבע הדברים, גיוס הכספים להשקעה כמו בטר פלייס הוא דבר שנמשך זמן, מכתבי הצהרת הכוונות לחברה מייצגים צפי השקעה של כ-30 מיליון דולר כשכולן נמצאות בשלב מתקדם של בדיקת נאותות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x