$
בארץ

ועד עובדי נמל אשדוד וההנהלה ינסו להגיע להסכמות לגבי תנאי העבודה

יו"ר הוועד אבינועם שושן: השיחות נכפו עלינו על ידי בית הדין הארצי לעבודה. ביום שני יוכלו העובדים בנמלי חיפה ואשדוד להשבית את העבודה ברציפים, לאחר שהוכרז סכסוך עבודה

ליאור גוטמן 08:2125.07.13

בכירי ועד עובדי נמל אשדוד, הנהלת הנמל ונציגי ההסתדרות צפויים להיפגש היום במטרה להגיע להסכמות על תנאי העבודה של עובדי הנמל. בפגישה אמורים להשתתף יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד גדעון סיטרמן, יו"ר ועד העובדים אבינועם שושן וכן יו"ר ארגון התחבורה בהסתדרות אבי אדרי.

אבינועם שושן יו"ר ועד נמל אשדוד אבינועם שושן יו"ר ועד נמל אשדוד צילום: אוראל כהן

 

הצדדים ינסו לגבש הסכמות בכמה נושאים שקשורים למסגרת העבודה בנמל, לרבות גובה הקנס הכספי על חריגות ממסגרת העבודה (איחורים, בעיות משמעת), מגבלה על זמן חופשה ללא תשלום, ביטול היציאה המשותפת של עובדים בכמה מחלקות להפסקה (דבר שגורם לעתים להשבתת עבודה במחלקה, שכן לא נותרים עובדים זמינים), החלת קוד אתי ותקרת הפרמיות שניתנות לעובדי הרציף בגין פריקת מכולות.

 

אף שהשיחות מתבצעות ללא קשר לכאורה לסכסוך העבודה שההסתדרות הכריזה בנמלי חיפה ואשדוד, לכל הצדדים ברור ש"פיצוץ" בשיחות היום יחריף את מאבק העובדים.

 

ביום שני הקרוב יעברו 14 יום מאז הכריז יו"ר ההסתדרות עופר עיני על סכסוך עבודה בנמלי חיפה ואשדוד, תקופה שלאחריה יוכלו העובדים להשבית באופן חלקי או מלא את העבודה ברציפים. סכסוך העבודה הוכרז לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, לצד שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר יאיר לפיד, הוציאו שני מכרזים לאומיים לבניית זוג נמלים חדשים. לטענת ההסתדרות, המכרזים עלולים לפגוע בהיקף העבודה בנמלים הקיימים ואף לפגוע בעבודה המאורגנת, ולכן הוכרז כאמור סכסוך עבודה.

 

בשיחה עם "כלכליסט" הסביר יו"ר ועד העובדים אבינועם שושן כי שיחות המו"מ שיתקיימו היום נכפו למעשה על הצדדים על ידי בית הדין הארצי לעבודה, וזאת לאחר שלפני כחצי שנה נרשמו שיבושי עבודה חוזרים ונשנים בנמל על רקע פגיעה לכאורה בתנאי העבודה.

 

"יכול להיות שאם המו"מ היה מתחיל אחרי שמשרד התחבורה הוציא מכרזים חדשים להקמת נמלים, בכלל לא היינו יושבים יחד. אבל ההחלטה של בית הדין ניתנה לפני, והיא מחייבת", אמר שושן. "לצערי, משנת 2010 הממונה על השכר תוקע לנו הסכמים שונים שיכולים להעלות את תפוקת הנמל בעוד חצי מיליון מכולות בשנה. אם הנמל יעבוד מסביב לשעון והפרמיה על פריקת מכולות תעלה מ־25 לשעה ל־30 לשעה, אז תפוקות הנמל יעלו. אבל לא מאשרים לנו, כדי להכין את הקרקע להקמת הנמלים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x