שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

מבחן רכב: טויוטה קורולה - כמו כפפה ליד ישראלית

הקורולה היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם, אולם היא מעולם לא נחשבה למכונית מסעירה במיוחד. היצרנים, שמודעים לחיסרון הזה, מנסים לתקן את הרושם באמצעות שימוש בשפע של גאדג'טים ומנוע חסכוני בדלק בגרסה החדשה. את רוב הישראלים זה צפוי לספק

תומר הדר 23:5214.07.13

הבה נודה על האמת: טויוטה קורולה היא מכונית שאינה מסעירה. הטיפוסים שנוהגים בה לרוב אינם מסעירים. מעטים הם סיפורי ההרפתקאות שעוברים מדור לדור שמתחילים במשפט "נסעתי בקורולה".

 

אך למרות זאת, מדובר במכונית שמחזיקה בתואר מאוד מחייב: המכונית הנמכרת ביותר בעולם. לא מאמינים? תבדקו בספר השיאים של גינס. מאז שהדור הראשון של הקורולה הוצג בשנת 1966 נמכרו בעולם כארבעים מיליון קורולות.

 


 

מה הסוד שלה? ש־26 מיליון קורולות מתוכן, כולל קורולות ישנות, עדיין נוסעות בכבישי העולם. איזה סוד נוסף יש לקורולה? העובדה שמדובר במכונית שאינה מיועדת לאניני טעם, אלא בפלטפורמה שניתנת לשינויים בהתאם לשווקים שונים, מאפשרת לייצר את הקורולה במפעלים רבים ברחבי העולם לשווקים שונים. כיום מייצרים את המכונית היפנית בלא פחות מ־16 מפעלים שונים ונוסעים בה נהגים מתאילנד, ברית המועצות לשעבר, ארצות הברית וכמובן מישראל מאז שנת 1992. אם בודקים את הנתונים של איגוד יבואני הרכב הישראלי מגלים אפילו שהקורולה היא המכונית 4 דלתות הנמכרת ביותר בישראל.

 

העובדה שהקורולה אינה מכונית מרתקת במיוחד לא חמקה גם מעיני קברניטי החברה. הם יודעים היטב שכיום כדי למכור מכוניות צריך להכניס בהן "ווקודוקי", מילה יפאנית שמתארת התרגשות רגעית המתבטאת בפרפורי לב. כך מסביר שינג'י יאסואי , ראש פרויקט הקורולה. לדבריו, החברה מודעת לעובדה שדגמי הקורולות שהוצגו בעבר היו משעממים וכעת הגיע הזמן להכניס להם פלפל: "בקורולה החדשה חייב להיות עונג מנהיגה, עיצוב נועז ופונקציונאליות גבוהה, אחרת לא עשינו דבר ולא התקדמנו", מסביר יאסואי.

 

 

צנועה מבחוץ, מפוארת מבפנים

 

האם הקורולה החדשה אכן מהווה קפיצת המדרגה שיסואי מתאר? חיצונית קשה לומר שמדובר כאן במוצר שגורם לישראלים לסובב את הראש ברחוב. אולי הסיבה לכך טמונה באופיים של אלפי בעלי הקורולות שנוסעים בכבישי ישראל ובאופן כללי מכוניות אינן בראש סדר מעייניהם. עם זאת בהחלט ניתן לומר שהקורולה היא מכונית נאה. שפת העיצוב הנוכחית של טויוטה, שמדגישה את חרטומה של המכונית ומעבירה את גלגלי הרכב אל פינות המרכב, יוצרת רושם של רכב גדול מאוד ומצליחה להעביר את התחושה שהקורולה היא גרסה מכווצת של הקאמרי, מכונית המנהלים הבכירה של טויוטה.

 

מבפנים מדובר כבר בקפיצת מדרגה ניכרת לעומת הקורולה הקודמת. ראשית, מדובר בתא נוסעים מאוד מרווח. לוח המחוונים כולו נדחף קדימה, מה שמאפשר לנהג ולנוסע שלצידו למצוא שפע של מקום לרגליהם. בנוסף, התחושה הזולה שאפיינה את תאי הנוסעים של הקורולות עד כה נעלמה. לוח המחוונים עשוי פלסטיק איכותי שמרגיש אפילו נעים למגע. הארכת בסיס הגלגלים בעשרה סנטימטרים שלמים תורמת אף היא לשפע של מקום בספסל האחורי.

 

אף על פי כן, גולת הכותרת אינה איכות החומר, אלא האבזור שיקנה את ליבו של כל מחזיק רכב צמוד. חובבי הטכנולוגיה ישמחו לדעת שהקורולה יודעת להתחבר למכשירי סמארטפון. לא סתם להתחבר, אלא גם להיכנס לתוכנות דואר ולהוריד אפליקציות. אומנם מדובר רק במכשירי המהדורות החדישות ביותר של סמסונג, אך הקורולה יודעת להציג על מסך מכשיר הרדיו את ווייז, יומני פגישות ודואר אלקטרוני. אולי זה לא הכי בטיחותי, אך כשהקורולה מתריעה באמצעות וייז על נוכחותו של שוטר תנועה מעבר לפינה, קל לסלוח לה.

 

טויוטה קורולה. צנועה מבחוץ, מפוארת מבפנים טויוטה קורולה. צנועה מבחוץ, מפוארת מבפנים

 

מעבר לכך, הקורולה מצוידת גם במצלמת רוורס מובנה מקורית. מדובר בפריט שיבטיח לה בעוד כמה חודשים הטבת מס, כמו גם שבע כריות האוויר שמותקנות בה. דווקא את בקרת השיוט, פריט שהפך בשנים האחרונות לציוד סטנדרטי בדגמים משפחתיים רבים לא מצאנו. מדובר בתוספת שמותקנת בישראל ומוסיפה אלף שקלים למחיר הקורולה.

 

לגבי כל יתר הבקרות, כנהוג בטויוטה, מדובר במערכות שכל אחד יכול להפעיל. המגמה היא צמצום של כפתורים ומתגים ולכן חלק גדול מן הפונקציות נשלט באמצעות מסך הרכב. מהבדיקה שערכנו עולה כי המערכת פועלת היטב בסך הכול.

 

בטויוטה למדו שהלקוח תמיד צודק

 

מבחינת הנסיעה עצמה, לקורולה יש קלף חדש בשרוול: מדובר בקורולה הראשונה שמצוידת בתיבת הילוכים רציפה. פעם יבואנית טויוטה הביאה לישראל קורולות שצוידו בתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית. התיבה ההיא אהבה לטלטל את הרכב והקונים העדיפו להפנות לקורולה כתף קרה. הפעם אנשי היבואנית למדו היטב שהצרכן הוא זה שקובע ולא ניתן לנסות וללמדו כיצד להתמודד עם טכנולוגיה חדשה. ואכן, השילוב של המנוע, המפיק 132 כוחות סוס ותיבת ההילוכים הרציפה עובד היטב. החלפות ההילוכים מתבצעות ללא דופי, התאוצות חזקות והנסיעה עצמה שקטה למדי, כל עוד לא משתוללים עם דוושת התאוצה.

 

טויוטה קורולה. בלי סיפורי הרפתקאות טויוטה קורולה. בלי סיפורי הרפתקאות

 

 

הבשורה האמיתית של הקורולה החדשה היא בראש ובראשונה צריכת הדלק. הקורולה צורכת רק ליטר של דלק ל־11.6 קילומטרים. בשוק המשפחתיות מדובר בהישג נאה.

 

על התמונה הכללית מעיבה רק עובדה אחת: בדומה לגרסאות הקודמות של הקורולה, גם הדור החדש אינו מכויל לנסיעה נוחה באמת. זה לא שמדובר כאן במכונית שאינה נוחה, אך ההיגוי והמתלים אינם פועלים באופן חלק כמו זה של מתליה של סובארו אימפרזה החדשה, מכונית שמיוצרת על ידי חברת בת של טויוטה ומצליחה להפגין נימוסי כביש מצוינים. עם זאת, לא מדובר בחוסר נוחות קיצוני, רק בתחושה שמתכנני המתלים יכלו לעשות עבודה מעט יותר טובה.

 

וכעת, גולת הכותרת - המחיר. למי שאינו יודע, בעוד פחות משלושה שבועות עומדת להיכנס לתוקפה שיטת מיסוי חדשה בישראל: מדובר כמובן במתווה המס הירוק החדש. במסגרת זו יצומצמו הטבות המס שמקבלות מכוניות שונות שנמכרות בישראל ומחיריהן צפויים להתייקר. רוב המכוניות המשפחתיות שמתחרות כיום בקורולה עולות 128 עד 130 אלף שקלים, מחיר שנקבע בתחילת השנה הנוכחית. עם כניסתו של המס הירוק החדש לתוקף בתחילת אוגוסט צפויים יבואני הרכב המתחרים ביבואנית טויוטה לייקר את המכוניות בשיעור שיקפיץ את מחירן בכשלושת אלפים שקלים. אלא שלדברי רן דנאי, מנכ"ל יבואנית טויוטה, העובדה שהקורולה ממוקמת בקבוצת הזיהום השלישית מתוך 15 קבוצות תאפשר ליבואנית לשמר את מחיר הקורולה. עבור מתחריה של טויוטה מדובר בבשורה קשה שעשויה אפילו לגרום להם לשנות את תכניותיהם לייקר את הדגמים המתחרים.

 

בשורה התחתונה: הקורולה החדשה היא מכונית שהצלחתה בישראל מובטחת. צריכת הדלק שלה נמוכה, תא הנוסעים שלה מרווח וחובבי הגאג'טים יתמוגגו למראה חיבורי הסמארטפון. ויותר חשוב מהכול: מדובר ביבואנית ראשונה שיכולה הלרשות לעצמה לא להצטרף לטרנד העלאת המחירים שיחול כבר מהחודש הבא.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x