• תפריט
בארץ

בלעדי לכלכליסט

ITS של מאיר שמיר והאחים שושן לפירוק בגלל חוב לעובדים

השופטת ורדה אלשיך נעתרה לבקשת העובדים ואחת מספקיות החברה. יו"ר החברה משה שושן הבטיח לעובדים לפרוע את החוב לאחר שהחברה תמכור את אחזקתה בטאואר ויז'ן ההודית, אך סירב להתחייב לכך בכתב. שושן בתגובה: "מדובר בקושי נקודתי"

אסף גלעד 06:5107.07.13

חברת התקשורת פור גרופ שבבעלות אלי שושן, משה שושן, גד סלוק ודב סלוק (25% כל אחד) והחברה־הבת שלה ITS, שבבעלות האחים שושן ומבטח שמיר (16.7%), נכנסו בשבוע שעבר להליכי פירוק. השופטת ורדה אלשיך נעתרה לבקשת העובדים, שטוענים כי במשך כשנה החברה מעכבת את תשלום המשכורות ואף הפסיקה להפריש עבורם לקרנות הפנסיה ולקרנות ההשתלמות. 26 מעובדי ITS התארגנו ושכרו את עו"ד אופיר רונן כדי להגיש את הבקשה לפירוק החברה.

 

לטענת העובדים, החברה פעלה בזדון כשלא הפרישה את כספי הפנסיה במשך שנה מאז יולי 2012, מה שעלול לטענתם לגרום לסגירת קרן הפנסיה שלהם באופן בלתי הפיך. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, החברה חייבת לעובדיה יותר ממיליון דולר במשכורות ובהפרשות נוספות, ואילו החוב של החברה לספקים, לבנקים ולבעלי מניות שהעניקו לה הלוואת בעלים מגיע ל־9.5 מיליון דולר. החוב הכולל של ITS מסתכם בכ־11 מיליון דולר.

 

עו"ד אופיר רונן עו"ד אופיר רונן צילום: עמית שעל
שתי בקשות פירוק ביום אחד

 

באותו היום שבו הגישו העובדים את בקשתם, הגישה גם עו"ד אירית אלקין ממשרד שאול ברגרזון בקשת פירוק לחברה בשם חברת תל־עד, שטענה שפור גרופ ו־ITS חייבות לה 7 מיליון שקל. השופטת אלשיך מינתה את עו"ד אלקין למפרקת החברה, ונימקה את החלטת הפירוק בכך שהחברה הוציאה המחאות בסכומים גבוהים שחזרו בהיעדר כיסוי, במספר רב של עימותים משפטיים מול נושים, "באורח המלמד על חשש ממשי של קריסת מערכות", לדבריה, ובעקבות הקושי של החברה לשלם משכורות לעובדים.

 

אלשיך גם העלתה ספק אם החברה תוכל לשלם את המשכורות הבאות כסדרן. "כנגד חלק מהעילות ייתכן שהחברות יכולות להעלות טענות הגנה, אולם ההצטברות של כולן גם יחד יוצרת תמונה עגומה שקשה לטעות בה", כתבה השופטת אלשיך בהחלטתה.

 

מאיר שמיר מאיר שמיר צילום: צביקה טישלר

לטענת העובדים, יו"ר החברה משה שושן הבטיח לפרוע את כל החובות כלפיהם לאחר שתימכר חברת טאואר ויז'ן ההודית, שלדבריו לפור גרופ יש בה אחזקות. לפי פרסומים בעבר, טאואר ויז'ן צפויה להימכר בחודשים הקרובים תמורת כ־575 מיליון דולר. הדיבורים על העסקה נמשכים כבר יותר משנה, אלא שהיא טרם הגיעה למימוש. לטענת עו"ד רונן, שושן סירב להתחייב בכתב שההכנסות ממכירת טאואר ויז'ן יופנו לכיסוי החוב לעובדים. נוסף על כך התברר לעובדים שבנק אגוד הטיל צו איסור ביצוע דיספוזיציה על הנכסים של חלק מבעלי המניות בפור גרופ ולפיכך, גם אם עסקת טאואר ויז'ן תצא לפועל, עדיין יתקשו בעלי המניות של פור גרופ להעביר את התמורה לעובדים.

 

ל"כלכליסט" נודע שלמרות הפרסומים בעיתונות כאילו פור גרופ מחזיקה ב־36% מטאואר ויז'ן, נטען בפני מפרקי החברה שהיא מחזיקה רק בעקיפין לא יותר מ־2% ממניות החברה ההודית.

 

פתרון בזמן הקרוב?

 

פור גרופ מחזיקה בחברות תקשורת כמו FTS, פרונטליין CRS, פוריס, אינספייר, ווימקס טלקום וסלנט, וכן בחברות האחזקות ספטלר, גינקו חיפושי נפט וקולרטי. ITS היא מהחברות־הבנות הבולטות של פור גרופ לצד טאואר ויז'ן. עד לאחרונה ניהל את ITS אריק אלקלעי, לשעבר מנכ"ל לידקום, שממנה פרש בשנת 2009.

 

משה שושן מסר בתגובה לפניית "כלכליסט": "מדובר בקושי נקודתי שעתיד למצוא פתרון בזמן הקרוב".

 

ממבטח שמיר נמסר: :אנו מאמינים ב- ITS ונשמח להשקיע בהם גם כיום. מדובר בחברה טובה ועד כה הזרמנו לה מיליוני שקלים עבורה על מנת לפתור את בעיית תזרים המזומנים. נשמח גם כיום להשקיע בחברה יחד עם שאר בעלי המניות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x