$
בארץ

מהיר אבל יקר: הנסיעה במנהרות הכרמל תתייקר בשבוע הבא ב-5.7%

זכיינית מנהרות הכרמל החליטה לנצל את תנאי המכרז המאפשרים לה להעלות את מחיר השימוש בכביש אחת לחצי שנה והחל מהשבוע הבא עלות הנסיעה בכביש ל-7.4 שקלים לכל מקטע למכוניות פרטיות. משאיות ידרשו לשלם 36.9 שקל לכל מקטע בשעות העומס

ליאור גוטמן 19:0527.06.13

תעריפי הנסיעה במנהרות הכרמל מתייקרים: חברת כרמלטון, זכיינית הפרויקט, תייקר משבוע הבא את עלות הנסיעה בכביש, כך שבעלי מכוניות פרטיות ישלמו 7.4 שקל לכל מקטע, זאת לעומת 7 שקלים כיום, עלייה של כ-5.7%.

 

לפיכך, חצייה מלאה של הכביש בין הכניסה הדרומית לעיר חיפה ועד לצומת הצ'ק-פוסט תעלה לרכב פרטי 14.8 שקל. רכב ציבורי ישלם 22.10 שקל למקטע ואילו כלי רכב כבדים כגון משאיות ישלמו 25.8 שקל למקטע בודד ו-36.9 שקל בשעות העומס.

 

העלייה בתעריפי הנסיעה היא פועל יוצא של תנאי הזיכיון עם המפעיל, שמאפשרים לו להעלות את המחיר אחת לשישה חודשים.

 

 

מנהרות הכרמל. חצייה מלאה של הכביש בין הכניסה הדרומית לעיר חיפה ועד לצומת הצ'ק-פוסט תעלה לרכב פרטי 14.8 שקל מנהרות הכרמל. חצייה מלאה של הכביש בין הכניסה הדרומית לעיר חיפה ועד לצומת הצ'ק-פוסט תעלה לרכב פרטי 14.8 שקל

 

פרויקט מנהרות הכרמל נפתח בסוף 2010 לאחר כעשור של תכנונים ובנייה. הפרויקט מחבר בין אזור חוף הכרמל למחלף רופין, והוא הראשון שנבנה בארץ בשיטת ה־BOT (שיטת Built Operate Transfer) לפיה על הזכיין חלה החובה לבנות את המנהרות, הגשרים, דרכי הגישה והתשתית שמסביב, וכן לתחזק את המנהרות. בתמורה לכך הוא רשאי לגבות אגרה מהנוסעים.

 

מנהרות הן למעשה צמד מעברים תת־קרקעיים באורך של כ־6 ק"מ. משך הנסיעה מקצה לקצה, במהירות של 60 קמ"ש, אורך כ־6 דקות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x