$
רכב

"אם אשאר רק עם עמדת ההטענה הביתית אוכל לנסוע 100 ק"מ ביום בלבד"

עשרות בעלי מכוניות חשמליות ששיווקה בטר פלייס התאספו במתחם איקאה בנתניה בעקבות הדיווחים שלפיהם החברה תכריז על פשיטת רגל. השר עמיר פרץ: "הסגירה תגרום לנזק חמור"

תומר הדר 21:5925.05.13

עשרות בעלים של מכוניות חשמליות של רנו, שנמכרו להם על ידי בטר פלייס, מתכנסים בשעה זו בחניון מתחם איקאה בנתניה; זאת, בעקבות הפרסומים שלפיהם בטר פלייס תכריז בימים הקרובים על פשיטת רגל.

 

בטר פלייס, שהוקמה ב-2007, הצליחה להעלות על כבישי ישראל כ-500 מכוניות חשמליות - התלויות בתשתית ההטענה והחלפת הסוללות שלה.

 

אולם התצוגה של בטר פלייס בגלילות אולם התצוגה של בטר פלייס בגלילות

 

רינת אגאי, מגבעתיים, בעליה של מכונית חשמלית, אמרה: "שבוע אחרי שאני עצמי פוטרתי מבטר פלייס, רכשתי רנו חשמלית. התרגלתי למכונית. אני מאמינה בחזון, כמו גם חברים שלנו שרכשו מכוניות כאלה בעצתי. מתוך היכרות עם החברה מבפנים, ברור לי שהמצב קשה, והפתרון היחיד הוא שהפעילות תירכש והחברה תמשיך לתחזק את כלי הרכב. כלקוחות פרטיים השקענו כסף רב וכיום איננו מסוגלים למצוא בשוק הרכב מכונית אחרת בעלת מאפיינים דומים".

 

אחד מבעלי המכוניות החשמליות שביקש להישאר בעילום שם, אמר: "הרכב כולו ממוחשב ונשלט על ידי מרכז בקרה של בטר פלייס ששוכן בראש העין. אם אשאר רק עם עמדת ההטענה הביתית אוכל לנסוע רק כ-100 ק"מ ביום; כמו כן ההטענה מהבית עדיין דורשת פיקוח של בטר פלייס. אנחנו מצפים לפיצוי ומקווים שתהיה המשכיות".

 

בתוך כך, השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הודיע כי יפנה להנהלת החברה לישראל על מנת לנסות ולמנוע את סגירת החברה, "עד להידברות בנושא".

 

על פי פרץ, ״זהו פרויקט לאומי שמבטיח עתיד נקי וירוק יותר. הסגירה תגרום לנזק חמור לאלה שהאמינו בפרויקט החדש וימצאו עצמם לפני שוקת שבורה ותביא לפגיעה בציבור העובדים. מדינת ישראל תרמה את חלקה למכוניות החשמליות בכך שהן כמעט פטורות ממס קנייה. יש לעשות מאמץ נוסף כדי להציל את הפרויקט״. 

 

כפי שנחשף השבוע ב"כלכליסט", בדירקטוריון החברה לישראל התקבלה החלטה לפיה במידה שלא ניתן יהיה להשיג בימים הקרובים מקורות מימון להמשך פעילותה של בטר פלייס, תחדל החברה מפעילות. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי אכן בימים אלה מנסים בכירי החברה להשיג מימון זה.  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x