$
בארץ

האוצר התקפל? משרד התחבורה: תקציבי רכבות הצפון לא ייפגעו

באוצר קיבלו ממשרד התחבורה רשימה אלטרנטיבית לקיצוץ שכוללת בין השאר דחיית עבודות בכביש 3 בין אשקלון לבית חורון, בכביש 541 שחוצה רוחבית את אזור השרון ובכביש 4

ליאור גוטמן 14:3823.04.13

הישגים ראשונים למשרד התחבורה במאבק על התקציב - פגישה בין ראשי המשרד לאוצר הובילה לכך שרכבות הצפון לא יסבלו מחרב הקיצוצים המתוכננת. לפיכך, התוכנית להקפיא את העבודות המתוכננות בקווים עכו-כרמיאל, חיפה-בית שאן ונתיבות-אשקלון יוחרגו ולא יכללו במסגרת פרויקטי התחבורה שהעבודה עליהם תוקפא לשלוש שנים.

 

 

 "מצד אחד תרמנו תרומה משמעותית לצמצום הגירעון בתקציב ומנגד לא פגענו במהפכת התשתיות שמוביל משרד התחבורה בשנים האחרונות הכוללת את חיבור הנגב והגליל למרכז הארץ ותסייע בצמצום פערים חברתיים וכלכליים של כל התושבים", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

  

אז איפה הכסף החסר? באוצר קיבלו ממשרד התחבורה רשימה אלטרנטיבית לקיצוץ המשרדי, שכוללת בשלב זה דחיית עבודות בכביש 3 (אשקלון-בית חורון) בהיקף של 2 מיליארד שקל; כביש 79 בצפון (קריית ביאליק עד אזור נצרת) בהיקף של כחצי מיליארד שקל; כביש 541 (חצה רוחבית את אזור השרון) בהיקף של כחצי מיליארד שקל ועבודות שונות בכביש 4 (הכביש הישן לחיפה) בעוד כחצי מיליארד שקל.

 

שר התחבורה ישראל כץ (מימין) באתר הבנייה של רכבת העמק (ארכיון) שר התחבורה ישראל כץ (מימין) באתר הבנייה של רכבת העמק (ארכיון) צילום: גיל נחושתן

 

בנוסף לאלו נדחו שורת מכרזים ברכבת ישראל שתוכננו ל-2013 ו-2014 בתחומי הרכש כך שתזרים המזומנים של הרכבת לא יזדקק לתמיכה ממשלתית שוטפת, מהלך שיתרום עוד כמיליארד שקל.

 

גורמים בענף התחבורה מסבירים, כי היקף הקיצוץ המשרדי שתוכנן במקור לא ישתנה באופן קיצוני וינוע בין 4.5 ל-5 מיליארד שקל, הפרש של כחצי מיליארד שקל מהתוכנית המקורית. עוד הוחלט שרכבת ישראל תצא להנפקת אג"ח בהיקף של כ-2 מיליארד שקל כדי לממן את תוכנית החשמול.

  

"מתווכי נדל"ן יודעים כבר מזמן כיצד הרכבת משפיעה על הביקושים באזורים הסמוכים לתחנות רכבת או שיש להם חיבור נוח ונגיש אליה. זה קרה יותר מעשור בבנימינה ובפרדס חנה, זה קרה בשנים האחרונות ביבנה, בראשון לציון-מערב, בנתניה–מזרח וזה מה שעומד לקרות בקרוב בבית שאן ובכרמיאל ובמקומות רבים נוספים בארץ", סיכם כץ.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x