$
רכב

אלבר תהפוך השבוע ליבואנית קטנועים ואופנועים: "השוק אמור לגדול"

חברת הליסינג וההשכרה תשווק רכבים דו גלגליים של היצרנית הקוריאנית דיאלים. המנכ"ל: "מצוקת החניה גדלה כמו גם מחירי הדלק, אין סיבה שהשוק לא יכפיל את היקפו"

תומר הדר 13:5612.03.13

חברת הליסינג וההשכרה אלבר תחל השבוע בשיווקם של אופנועי וקטנועי דיאלים הקוריאנית. בכך תהפוך אלבר מחברת ליסינג גם ליבואנית רכב. לדברי אלי אלעזרא, בעל השליטה בחברה, "אלבר נערכת זה שנה להשקת דיאלים לאחר שנבחנו מספר אלטרנטיבות נוספות לחדירה לשוק הרכב".

אלבר נחשבת כיום לחברת הליסינג השנייה בגודלה בישראל, אחרי שלמה SIXT. בשנים האחרונות פתחה אלבר עשרות נקודות מכירה ברחבי הארץ ונכנסה לענף המוסכים והגרירה, ענפים המיועדים להשלים את פעילותה של החברה בתחום שיווק האופנועים.

 

לדברי אלעזרא, "חיבורה של דיאלים עם אלבר, העומדת להתחזק בענף הרכב בשנים הקרובות, מביאה בשורה לשוק הרכב הדו גלגלי בישראל. יודגש שלא באנו לקחת חלק מן הביצה התל אביבית, אלא כעסק חזק עם 51 נקודות מכירה ברחבי ישראל. קו הפעולה שלנו נוגע להרחבת עוגת השוק הדו גלגלי בישראל באופן שיאפשר לנו להנגיש את המוצר -הן מבחינה גאוגרפית והן מבחינת השיווק. המוצר ישווק בליסינג במחיר שיחל ב-199 שקל בחודש".

 

דיאלים. מ-199 שקל לחודש דיאלים. מ-199 שקל לחודש

 

למרות הצהרותיו האופטימיות של אלעזרא שוק הרכב הדו גלגלי בישראל ידע בשנים האחרונות ירידה ניכרת בהיקף המכירות, בין היתר בגלל עלייה בתעריפי הביטוח. על כך אמר מנכ"ל אלבר ינון עמית: "אנו נכנסים לשוק בו צמד יבואנים ותיקים: עופר אבניר ומטרו מחזיקים בכ-90%  מן השוק. אנו מודעים לירידה במסירות מכ-20 אלף אופנועים וקטנועים בשנת 2008 ל-13 אלף אופנועים וקטנועים ב-2012, אך אנו נכנסים עם דיאלים לשוק הישראלי כי אנו סבורים שהשכל הישר אמור לגרום לשוק הזה לגדול, הכלכלה אמורה לפעול - מחירי הביטוח בירידה, הצפיפות בכבישים גואה, מצוקת החניה גדלה כמו גם מחירי הדלק, ואנו סבורים שאין סיבה שהשוק הזה לא יכפיל את היקפו".

 

עוד אמר עמית כי "הצבנו לעצמנו כיעד להיות בין יבואני האופנועים המובילים עד שנת 2015 באמצעות ביסוס הסינרגיה בין אלבר לדיאלים - אלבר מביאה גב פיננסי ותשתית מכירות ושיווק, דיאלים מביאה מותג ותיק ואמין עם טכנולוגיה מוכחת. מדובר בענק קוריאני שמייצא ל-38 מדינות".

 

מחיריהם של קטנועי דיאלים יחלו ב15,845 שקל לדגם הבסיסי הקרוי B BONE.

 

עמית התייחס גם גם לתחרות הפוטנציאלית מול יבואני הרכב שתחל בעוד כשלושה חודשים עם כניסת ההיתר למכור מכוניות חדשות מיד אפס. במסגרת תקנה חדשה יורשו חברות ליסינג וסוחרי רכב למכור מכוניות חדשות לחלוטין בדיוק כמו יבואני הרכב, כלומר כך שהלקוח שירכוש את הרכב יהיה בפועל היד הראשונה ברישיון הרכב. כיום בחברות הליסינג מוכרים לעתים מכוניות חדשות, אך ברישיון הרכב של המכוניות הללו רשומה יד של חברת הליסינג. יבואני הרכב מטבע הדברים מביעים לא מעט חששות מפני המתחרים החדשים. לדבריו של עמית, "איננו מעוניינים כלל למכור רכב חדש".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x