בארץ

יו"ר איגוד ההובלה הימית: העובדים בנמל אשדוד מתנהלים כמו ברפובליקת בננות

גד שפר מוחה במכתב לשר התחבורה על עיצומי העובדים בנמל, וטוען שיצואנים מפסידים עסקאות כי אינם יכולים לעמוד במועדי אספקה

ליאור גוטמן 15:2215.01.13

"אנחנו מתנהלים כמו רפובליקת בננות. עובדי הנמל עושים כרצונם והנזקים לבעלי המטענים הולכים וגדלים. יצואנים מפסידים עסקאות כי אינם יכולים לעמוד במועדי אספקה, ויש איום על העבודה הסדירה במפעלים שאספקת חומרי הגלם אליהם תשובש. משרד התחבורה חייב להתערב בנושא" - כך דורש גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית.  

 

במכתב ששלח שפר לשר התחבורה ישראל כץ הוא מסביר ש"לא ייתכן כי לאחר חודשים ארוכים של עיצומים בבתי המלאכה של הנמל, שגרמו לשיבושי עבודה קשים, ולאחר שפיצו את העובדים בסכומי כסף גדולים, שוב תשובש העבודה בנמל, הפעם על ידי עובדי התפעול".

 

העיצומים בנמל אשדוד נמשכים כשבוע, וכפי שפורסם ביום ראשון האחרון ב"כלכלסיט", נובעים מתחושת עובדי המינהלה בנמל אשדוד כאילו הסכמי עבודה קודמים הופרו. אחת הטענות הייתה שאחת מעובדות המנכ"ל שוקי סגיס נאלצה לעזוב, מה שהוביל ל"שביתה איטלקית" מצד חלק מעובדי הנמל.

 

לטענת שפר, "התחושה היא של 'אני ואפסי עוד' של עובדי נמל אשדוד: עם שכר ש"מככב" שנים בראש סולם השכר במגזר הציבורי, הם הפנימו מצב שבו אין לשלטון כח להתמודד אתם, והם מקבלים תמיד את מה שהם דורשים - הכל על חשבון המדינה, בעלי המטענים ונהגי המשאיות ששורפים שעות עבודה ללא תשלום בנמל אשדוד, תוך התעלמות מהמצב הכלכלי הקשה במשק".

 

"יורקים ללקוחות בפרצוף"

 

נשיא לשכת הספנות יורם זבה פנה בנושא ליו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בדרישה לפתור את הנושא לאלתר. "לא ייתכן שיפרצו עיצומים באופן פתאומי וללא אזהרה כל שהיא. לשם כך דאגתם ליצור מגנון של שכסוך עבודה, ואם הוא מאושר מתן של 14 יום לפני הביצוע שבין השאר מאפשרים לקורבנות הפוטנציאלים מינימום של התכוננות. אי הקפדה על מנגנון זה מהווה יריקה בפרצוף של המשתמשים בנמל וזלזול בנזקים שנגרמים להם", אומר זבה, ומזכיר לאדרי ש"אתה יודע שלקוחות הנמלים אינם צד לסכסוך, לא מתמצאים בו אבל הם תמיד אלו שחוטפים את המכות הכואבות ביותר", הוא אומר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x