מטרופולין זכתה שוב במכרז להפעלת תחבורה ציבורית בנגב
רישיון הפעלת האוטובוסים של החברה חודש והורחב, והיא תרכוש 100 אוטובוסים חדשים. עלות המכרז - כ-200 מיליון שקל
משרד התחבורה חידש את רישיון חברת מטרופולין, שהפעילה עד היום את מערך התחבורה הציבורית בדרום הארץ, והרחיב אותו לכלל אזור הנגב. הרישיון החדש כולל הפעלת מערך אוטובוסים מאזור תל אביב עד לערים באר שבע, דימונה, מצפה רמון, ירוחם וערד, לרבות קווים ישירים בין הערים השונות.
- ועדת הכלכלה אישרה: אסור לפרסם משקאות אלכוהוליים על שלטי חוצות ואוטובוסים
- מפרקים את מונופולי דן ואגד: הממשלה תפריט את כל קווי האוטובוס
- מומחה IBM לערים חכמות: "למה לחכות לאוטובוס? שהוא יחכה לכם"
"כל האוטובוסים יהפכו לאוטובוסים פרימיום, עם מערכת שמע, USB ואינטרנט אלחוטי לכל הנוסעים", מבטיח אילן קרני, מנכ"ל מטרופולין. לדבריו, הזיכיון החדש יחל בעוד תשעה חודשים והוא נקצב לתקופה של שש שנים עם הארכה לשש שנים נוספות.
עלות המכרז נאמדת בכ-200 מיליון שקל, מתוכם יושקעו 100 מיליון שקל ברכישת 100 אוטובוסים חדשים כדי לשפר את השירות ולהגביר את תדירות הנסיעה (בהתאם לדרישת שר התחבורה ישראל כץ).
לפי דרישות מכרז התחבורה, חברת מטרופולין תחויב להפעיל מערכת כרטוס חכמה ומתן מידע בזמן אמת על זמני הנסיעה וההגעה. למכרז המקורי ניגשו עוד חמש חברות - קווים, סופרבוס, אפיקים, נתיב אקספרס וקבוצת תנופה שכוללת את החברות מאיה טורס, מוני סיטון ויורנטה הספרדית.
הנסיעה במנהרות הכרמל מתייקרת
בתוך כך, חברת כרמלטון, זכיינית פרויקט מנהרות הכרמל, מודיעה על עלייה של חצי שקל בתעריפי הנסיעה במנהרות. ההתייקרות היא פועל יוצא של ההסכם שחתמה הזכיינית עם משרד האוצר ולפיו בכל שנה יוצמדו תעריפי הנסיעה למדד המחירים לצרכן. לפיכך, הנסיעה מהכניסה לחיפה ועד לצומת הצ'ק פוסט תעלה מינואר הקרוב 14 שקל במקום 13 עד היום. תעריף האגרה לרכב ציבורי נקבע על 42 שקל ובעלי משאיות ישלמו 49 שקל לשעות השפל ו-70 שקל לשעות השיא. נסיעה במחצית הדרך עד לגרנד קניון תסתכם במחצית העלות.