מבקר המדינה: המדינה מתמהמהת בהגדרת סל שירותים עירוני בסיסי
בחולון, למשל העירייה מפרסמת לציבור בכל 3 שנים אוגדן שירותים הכולל פירוט של השירותים שהיא מספקת לתושביה ולעובדיה, ואת אמנת השירות לאספקתם המתעדכנת באופן שוטף. גם בתל אביב היחידות נדרשות להציג מדדים ויעדים כמותיים
16:0125.12.12
פרק מיוחד בדו"ח המבקר על השלטון המקומי מתייחס להיבט שמשפיע על חיי היומיום של כולנו - סל השירותים המוניציפליים שהרשויות המקומיות אמורות לספק לנו.
לפי הדינים החלים על הרשויות המקומיות, ובהם פקודת העיריות ופקודת המועצות המקומיות, על הרשות המקומית להעניק לתושביה
אנשי המבקר בחנו כמה ערים בהן החלו להשתמש בסלים ובמדדים - חרף היעדר המדיניות הממשלתית. בחולון, למשל העירייה מפרסמת לציבור בכל שלוש שנים אוגדן שירותים הכולל פירוט של השירותים שהיא מספקת לתושביה ולעובדיה, ואת אמנת השירות לאספקתם המתעדכנת באופן שוטף. גם בתל אביב היחידות נדרשות להציג מדדים ויעדים כמותיים הנגזרים מגורמי ההצלחה שהגדירה הנהלת העיריה.
"ייעודה העיקרי של הרשות המקומית הוא לתת שירות לתושב. בהיעדר הגדרה של השירות המחייב, עלול השירות המסופק לתושבים להיות לקוי או חסר", מסכם המבקר ודוחק במשרד הפנים לפעול לקידום הכנת סל שירותים כדי להבטיח אספקת שירותים מוניציפאליים לכלל תושבי ישראל.
ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי יפעל עם משרד האוצר לגיבוש סל שירותים לשלטון המקומי.