שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

עכשיו זה סופי: גילה אדרעי הודחה מוועד הרכבת

ההסתדרות השעתה בשבוע שעבר את יו"ר ועד הרכבת ושלושה חברי ועד אחרים והבוקר ערכה להם שימועים להדחה סופית; במקביל, עתר ועד הרכבת לבית הדין נגד ההחלטה על פיזורו

מיקי פלד וליאור גוטמן 16:1601.07.12

יו"ר ועד עובדי הרכבת עד לשבוע שעבר, גילה אדרעי, הודחה היום (א') סופית מתפקידה לאחר שימוע בבית ההסתדרות בתל אביב. זאת, לאחר שהודחה ברביעי האחרון מהוועד בהוראת ההסתדרות. עם אדרעי הגיעו גם 3 חברי ועד אחרים, ביניהם יו"ר ועד הצפון שי טל, שהודחו אף הם.

 

השימוע התבצע על ידי נציגי ועדים אחרים בהסתדרות שהגישו את המלצתם ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי נינסקורן. ההמלצה אישרה באופן סופי את ההשעייה של אדרעי וחברי הוועד, עליה החליט ניסנקורן עצמו, ולמעשה הביאה להדחת הארבעה מתפקידם בוועד והחזרתם להיות עובדי רכבת מן השורה. 

 

במקביל, עתר הבוקר ועד העובדים לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בטענה כי צעד זה של ההסתדרות אינו חוקי. לטענת אנשי הוועד, מאז יום חמישי ניתקו להם את הטלפונים מההסתדרות, החרימו את רכביהם, חסמו את הגישה שלהם לדוא"ל ואסרו את הכניסה שלהם לחדרי הוועד.

 

בסביבתה של אדרעי לא הופתעו בעקבות ההחלטה. "החלטת ההסתדרות על הדחת חברי הוועד ויו"ר הוועד לא הפתיעה אותנו. לצערנו, ההסתדרות בחרה לקיים הליך פסול ולא חוקי", אמרו שם. תקוותה של אדרעי ו-3 חברי הוועד היא בדיון שיתקיים ביום שלישי בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בעתירת והועד נגד החלטת ההדחה של ההסתדרות. "ועדת המשמעת היום היתה כלי להכשרת השרץ ואנחנו מקווים כי בבית הדין יובהרו הדברים ותבוטל ההדחה".

 

גילה אדרעי (ארכיון) גילה אדרעי (ארכיון) צילום: צביקה טישלר

 

ההדחה של אדרעי הגיעה לאחר דין ודברים קשה שהיה לה עם ניסנקורן ועם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. זאת, בעקבות טענת השניים שאדרעי סירבה לשתף פעולה עם ההסתדרות במשא-ומתן על יישום ההסכם שנחתם עם משרד התחבורה והנהלת הרכבת במרץ האחרון. בסביבתה של אדרעי אומרים כי הסיבה לסירובה להגיע לאחת מישיבות המו"מ היא דרישתה כי העובדים יקבלו ראשית את תוספת השכר המגיעה להם בעקבות ההסכם.

 

עם זאת, סיבה אחרת למהלך היא ההתגרות שביצע הוועד בהסתדרות בכך שהחל להעביר טפסי הצטרפות לארגון העובדים המתחרה – כח לעובדים. יממה לאחר ההשעייה אף קיימה מועצת ועד העובדים הארצי של הרכבת דיון בשאלת המעבר לכח לעובדים בנוכחות 2 מנציגיו, אך ללא החלטה. מעבר שכזה הוא מסובך ומורכב מאוד, בעיקר משום שרוב מ-2,000

 

למרות הסיכויים הנמוכים, בהסתדרות שלחו נציגיו ממרחב חיפה למנוע מהלך שכזה, ואדרי אף שלח מכתב בו הוא מזכיר לעובדים כי לפי ההסכם הם אמורים לקבל בקרוב תוספת שכר של 10%. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x