$
בארץ

פרסום ראשון: המדינה תגדיל את תקצוב פרויקט המטרונית בחיפה בכ-300 מיליון שקל

לפני כשלושה חודשים התגלתה חריגה מהתקציב שאיימה להקפיא את הפרויקט. ההשקה הרשמית עלולה להידחות ב-3 עד 6 חודשים

ליאור גוטמן 18:1916.05.12
המדינה תעדכן מחדש את תקצוב פרויקט המטרונית בחיפה בכ-300 מיליון שקל, כך נודע ל"כלכליסט". העדכון יעשה בימים הקרובים ולאחריו תגיע תמיכת המדינה בו לקרוב ל-1.4 מיליארד שקל. המהלך יאפשר המשך ביצוע כלל העבודות עד להשקת הפרויקט באופן רשמי, שתתקיים על פי ההערכות בין דצמבר 2012
ליוני 2013.

 

מערכת המטרונית היא פרויקט התחבורה הגדול ביותר באזור חיפה, במסגרתו יופעלו כ-100 אוטובוסים מסילתיים רבי קיבולת במטרופולין חיפה לתקופה של 12 שנים. המערכת כוללת הפעלת מערך אוטובוסים רבי קיבולת בשלושה קווי שירות באזור חיפה והקריות, באורך כולל של 40 קילומטר, שינועו בנתיב ייעודי. הקו הראשון יופעל מאזור צפון הקריות (סמוך למחנה כורדני) דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. הקו השני יופעל מקרית אתא למסוף בת גלים דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי יופעל מקרית ים וקרית חיים להדר בחיפה.

 

באוגוסט 2010 זכתה חברת דן בביצוע הפרויקט אולם לפני שלושה חודשים גילו משרדי האוצר והתחבורה חריגה של כ-300 מיליון דולר בעלויות ההקמה, עליהן מפקחת חברת יפה נוף. הגילוי הקפיא חלק מעבודות ההקמה של הפרויקט.

 

עם עדכון התקציב יבקש האוצר להדק את הפיקוח הפיננסי כמו גם לוותר על רכיבים שאינם נחוצים בפרויקט ברמה שלא יפגעו בהפעלה השוטפת, כמו גם לבצע התייעלות משנית שתקטין את ההשקעה שם עד להשקה בפועל. עוד נשקלת אפשרות לדרוש השתתפות של חיפה בעלויות הנלוות.

 

מהאוצר נמסר בתגובה ש"בפרויקט הקמת התשתיות למטרונית בחיפה המבוצע על ידי החברה העירונית 'יפה נוף' התגלו לפני מספר חודשים חריגות תקציב בהיקף של כ-300 מליון שקל. משרדי האוצר והתחבורה יחד עם חברת יפה נוף, הרשויות המקומיות וחברת הבקרה מטעם הממשלה מנתחים את הסיבות לחריגות על מנת להסדיר תקציב ולוחות זמנים מעודכנים לפרויקט, זאת לצד ביצוע צעדי התייעלות בפרויקט והגברת אמצעי הפיקוח והבקרה על החברה והפרויקט. הסיכום בנושא צפוי בזמן הקרוב. חברת דן עודכנה כי יחול עיכוב בהעמדת התשתיות ועדכון על המועד הסופי להעמדת התשתיות יועבר לחברה בקרוב"

 

עם השקת הפרויקט האחזקות בו יתחלקו בין חברת הרכבות הצרפתית SNCF, שההודעה על רכישת 20% ממנו החלה באוקטובר האחרון, קרן נוי שתחזיק אף היא 20% וחברת דן (60%). עוד נודע ל"כלכליסט" ש- SNCF בוחנת כניסה לפרויקטים רכבתיים אחרים בישראל לרבות הרכבת הקלה בתל אביב, מכרזי הפעלת קווי התחבורה המסילתיים (BRT) במרכז ובשרון ופרוייקטים נוספים ברכבת ישראל

 

נמל אילת ממשיך לצעוד לעבר ההפרטה

 

בתוך כך, המדינה תזמין בשבועיים הקרובים את חמשת המתמודדים על רכישת פעילות נמל אילת להגיש הצעות כספיות, זאת טרם השלב הסופי במכרז הוא בחירת המפעיל ל-15 שנה. הגשת ההצעות הכספיות מתאפשרת לאחר שוועדת הכספים של הכנסת אישרה הפרטת הפעילות שם. המתמודדים הסופיים הם ממן, כי"ל, האחים נקש, גדות וגולדבונד. הסכום המבוקש נאמד ב-150 מיליון שקל

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x