שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

ועדת הכנסת אישרה: חיים כץ יוכל להמשיך ולכהן כראש ועד עובדי תע"א גם בקדנציה הבאה

רגע לפני פיזור הכנסת הסדירה ועדת הכנסת את כללי האתיקה המאפשרים עיסוק נוסף לחברי כנסת ובלבד שמדובר בפעילות הנושאת אופי ציבורי

תומר אביטל 14:4107.05.12

חיים כץ יוכל להמשיך ולכהן כראש ועד עובדי תע"א גם בקדנציה הבאה. שעות בודדות לפני פיזור הכנסת אישרה ועדת הכנסת את הפרק בכללי האתיקה של הח"כים המסדיר אפשרות לעיסוק נוסף. ל"כלכליסט" נודע כי יו"ר הכנסת רובי ריבלין התנגד לדיון מרתוני במטרה לאשר את הקוד האתי לפני הבחירות אולם

איפשר ליו"ר ועדת הכנסת להשלים ולאשרר את החלק העוסק בעיסוק הנוסף.

 

לפי ההצעה שאושרה, חברי כנסת מכהנים יוכלו להמשיך ולשאת במקביל בפעילות הנושאת אופי ציבורי. לפי הנוסח החדש ח"כים יוכלו לכהן במוסדות וגופים ציבוריים, לרבות בתפקיד ניהולי, אף אם אותם גופים מקבלים תמיכה מרשות ציבורית.

 

עם זאת העיסוק יהיה בהתנדבות בלבד, והח"כים לא יוכלו לכהן בדירקטוריון של חברות עסקיות. התיקון מסדיר את המשך כהונתו של יו"ר ועדת העבודה, חיים כץ, כמזכיר ארגון ועד עובדי תעשייה אווירית, למרות טענות שחבישת שני הכובעים במקביל עלולים לגרור ניגודי עניינים. התקנות החדשות אף מאפשרות בצורה תיאורטית לכהן במקביל בראש הסתדרות העובדים ולהיות חבר כנסת. עם זאת ח"כ שיבחר בכך לא יוכל לפנות לרשות ציבורית בבקשה לקבלת תמיכה כספית או טובת הנאה.

 

אילן מרסיאנו יועצו הבכיר של כץ ציין כי בכוונתו של כץ לבקש תפקיד של 'שר ביצועי' בקדנציה הבאה. נציין כי במידה ונתניהו יענה בחיוב לבקשתו, כץ יייאלץ לבחור בין תע"א לבין הממשלה.

 

בנוסף, התקנות מסדירות את תקופת המעבר בין הסקטור הפרטי לכנסת וקובעות כי ששת חודשי המעבר בהם מתאפשר עיסוק נוסף ישמשו "לסיום הטיפול בעניינים קיימים במסגרת אותו עיסוק".

 

יריב לוין אמר ל"כלכליסט", "במהלך הקדנציה ניסיתי להסדיר את כללי האתיקה ואני שמח שהצלחנו להשלים את פרק העיסוק הנוסף שעורר מחלוקות וניסוחו הקודם היה לא ברור". לדבריו, "הסדרנו בפרט את ההוראה החלה על ח"כים שייקלטו בכנסת הבאה בצורה שתנחה אותם בתקופת המעבר באופן שימנע נזק מיותר הן לכנסת כמוסד והן לח"כ עצמו".

 

בתוך כך, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את בקשת משרד התחבורה, הבטיחות בדרכים והתשתיות הלאומיות לתקן את תקנות התעבורה ולקבוע איסור על שליחה או קריאה של דואר אלקטרוני בנהיגה. הוועדה אישרה את ההצעה להוסיף על האיסור הקיים לגבי מסרונים את האיסור בנושא התכתבות בדואר האלקטרוני. הקנס הצפוי על כך יעמוד על 1,000 שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x