האפליקציה שמדלגת על ניתוב השיחות בדרך לברצלונה - ולגרסה חדשה
זאפיקס, המציגה על מסך הסמארטפון את תפריטי המוקדים הטלפוניים של החברות השונות, תאפשר לתת משוב בפייסבוק על השירות שהן מציעות. החברה שזכתה בתחרות הסטארט-אפים של "כלכליסט" רוצה לעלות לשלב הבא
11:08
23.02.12
חברת זאפיקס, הזוכה בתחרות הסטארט-אפים בכנס "מובייל 2012" "של "כלכליסט" ומכון היצוא הישראלי, תגיע בשבוע הבא לתערוכת הסלולר הגדולה בעולם MWC בברצלונה, כחלק מהמשלחת הרחבה של סטארט־אפים ישראליים שמוציא המכון. בזאפיקס מתכוונים להיפגש עם עשרות חברות מכל העולם, בהן גם גוגל, טלקום איטליה ובלקברי.
האפליקציה שפיתחה זאפיקס מאפשרת למשתמשים לדלג על מערכות המענה הקולי של מוקדי שירות שונים: במקום להמתין להקראה של כל האפשרויות, זאפיקס מציגה אותן על מסך הטלפון.
לפי סעדיה עוזרי, מנכ"ל ומייסד החברה, האפליקציה זכתה עד כה ל־60 אלף הורדות. "אנחנו מאוד מרוצים מהמספר הזה, אבל יש מקום לשיפור". בקרוב, הוא אומר, החברה תשיק את הגרסה החדשה שלה - שתלווה גם בקמפיין פרסום משמעותי. "בכוונה לא דחפנו את האפליקציה בחודשים האחרונים, עד שנשיק את הגרסה החדשה. יש לנו כבר יתרון מאוד גדול, כי אנחנו מאוד פעילים ויש פרסום מפה לאוזן".
הפרס בתחרות שנערכה בכנס "מובייל 2012", בשווי מאה אלף שקל, כלל גם כניסה לכנס הסלולר בברצלונה. עוזרי אומר שאנשי החברה "נרגשים לקראת ההזדמנות", וזוהי הפעם הראשונה שלהם בכנס. "אין ספק שהתחרות שינתה הרבה דברים. הופתענו מכמות הפניות שקיבלנו מיד אחרי שזכינו - פנו אלינו מפעילות סלולר אירופיות, אינטרגטורים חשובים. קבענו עשרות פגישות.
"אני באמת חייב לציין לטובה את מכון היצוא", מוסיף עוזרי. "הם עושים עבודה מדהימה. זה הליך חובק עולם, והעזרה הגדולה ביותר שלהם היא לסנן את הפניות הלא רלבנטיות ממדינות שאנחנו פשוט לא מכירים. מצידנו, אנחנו הולכים לברצלונה על מנת ללמוד וללמד, לראות מה חדש בשוק אבל גם לספר על הפתרון שלנו. הוא מתאים לכל מדינה ולכל מצב".
פרידה מנציג השירות
אפליקציית זאפיקס. משתדרגים

אפליקציית זאפיקס. משתדרגים
זאפיקס תציג בברצלונה את הגרסה הבאה של האפליקציה, שכוללת מספר שיפורים משמעותיים, בהם חיווי לזמני ההמתנה בכל מחלקת שירות לקוחות בחברה. לפי עוזרי, זמני ההמתנה נאספים על ידי טכנולוגיה פנימית של החברה, ולא על בסיס מידע מהחברות. "בדרך זו אנחנו נאפשר לאנשים גם לחסוך מידע בניווט וגם בזמן ההמתנה", הוא מבטיח.
שיפור נוסף הוא הוספת תפריטים אינטראקטיביים מלאים: במקום תפריט ניווט פשוט, שמוביל לבסוף למספרי טלפון, חברות יוכלו לשלב בתוך התפריט דפי אינטרנט, מידע נוסף, קישורים לאפליקציות סלולר וטפסים. בדרך זו, משתמשים גם יוכלו לבצע את רוב פעולות התמיכה והשירות שהם צריכים ישירות מהטלפון, ללא צורך בשיחה עם נציג שירות או גלישה לאתר החברה. מספר חברות בישראל בתחום הפיננסים והביטוח כבר בוחנות את הפיצ'ר, וישיקו את התמיכה המשופרת עם הגרסה החדשה.
הגרסה החדשה של זאפיקס מאפשרת גם שיתוף מידע מהאפליקציה ישירות לפייסבוק, כולל מתן פידבקים לחברות השירות השונות, שיתפרסמו על גבי דף הפייסבוק שלהם. הדבר יקל על המשתמשים לתקשר עם החברות השונות, בצעד שעוזרי מקווה הוא רק הפתיח ל"חוויית שירות אחרת".
בעתיד, הוא אומר, זאפיקס תתפקד כמרכז לכל חברות השירות בארץ ובעולם. משתמשים יוכלו לתקשר עם החברות ישירות דרך האפליקציה, שתכלול גם תיבת הודעות והתקשרויות עם החברות השונות. משתמשים יוכלו לבדוק את החשבונות שלהם ואף לשלם אותם בלחיצת כפתור, ולצפות במכתבים רשמיים, פניות, הצעות פרסומיות ואף מידע על זמני ההגעה של אנשי השירות והטכנאים שהוזמנו.
כדי להגיע לשם, זאפיקס צריכה לשכנע את חברות השירות והסלולר לעבוד איתה. החברה מתכוונת להגיע השנה אל חברות נוספות בישראל ומקימה מרכז מכירות חדש בארצות הברית.


