$
בארץ

לא מחכה לעיני: רכבת ישראל חתמה על הסכם מיקור החוץ של הקרונות החדשים

העבודה בכ-130 הקרונות תתבצע על ידי היצרנית חברת בומברדייה הקנדית. ועד עובדי הרכבת וההסתדות עתרו היום לבית הדין האזורי לעבודה בת"א בבקשה למתן זכות שביתה

ליאור גוטמן 18:4219.02.12
הנהלת רכבת ישראל חתמה היום (א') על הסכם להעברת תחזוקת הקרונות החדשים למיקור חוץ. העבודה תתבצע על ידי יצרנית הקרונות, חברת בומברדייה הקנדית. מדובר על תחזוקה של כ-130 קרונות שהחלו להגיע לאחרונה לישראל. עד היום בוצעה כלל תחזוקת הקרונות על ידי עובדי הרכבת. על פי רכבת ישראל,
חברת בומברדייה תהיה מוכנה בתוך 90 יום מהיום להשתלב במערך תחזוקת הקרונות של רכבת ישראל. 150 קרונות הרכבת החדשים נרכשו באוקטובר 2010 בעלות של כ-240 מיליון יורו, והם יסופקו לרכבת עד סוף 2012. במסגרת ההסכם עשויה בומברדייה להקים סדנאות טיפולים בצפון ובדרום הארץ.

  

בהנהלת הרכבת מדגישים שההסכם החדש נחוץ לרכבת כדי להתמודד "בצורה טובה יותר עם הגידול הצפוי במערך קווי הרכבת בשנים הקרובות. הרפורמה, לא רק שלא תפגע במקום עבודתם של עובדי הרכבת, אלא תשפר משמעותית את השירות שניתן לנוסעים ברכבת ותהפוך אותה לחברה גדולה וחזקה יותר".

 

השר ישראל כץ, שאיים אתמול לסגור את רכבת ישראל במידה וימשכו השביתות הפראיות, ברך על ההסכם. "אני מאמין שמהלך זה יביא לשיפור משמעותי בבטיחות ובשירות שמספקת חברת הרכבת. אני פונה לנציגי ההסתדרות והעובדים בבקשה לשבת סביב שולחן הדיונים ולא להשבית את תנועת הרכבות תוך פגיעה נוספת בציבור הנוסעים".

 

ועד עובדי הרכבת והסתדרות העובדים הגיבו יחד לצעדי הנהלת הרכבת ואמרו ש"שר התחבורה הכריז מלחמה לא רק על עובדי הרכבת אלא גם על העבודה המאורגנת כולה. הצעד יביא להחרפה ביחסי העבודה ברכבת ויגרום לאי שקט לתקופה ארוכה. ההסתדרות והעובדים ימשיכו במאבק נגד הכנסת עובדי קבלן בכל האמצעים העומדים לרשותם ולא ירתעו מניסיונות לכופף את ידי העובדים בצעדים כוחניים".

 

גורם בהסתדרות הוסיף ואמר בתגובה למהלך של כץ: "זו הכרזת מלחמה על העבודה המאורגנת. הוא רוצה מלחמה - הוא יקבל מלחמה".

 

יצוין שרק ביום החמישי הכריז כץ שהוא ינחה את רכבת ישראל לחתום על ההסכם עם או בלי הוועד. ההכרזה פוצצה את המו"מ שהיה אמור להתקיים מול יו"ר ההסתדרות עופר עיני.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x