$
בארץ

מפרקים את מונופולי דן ואגד: הממשלה תפריט את כל קווי האוטובוס

מדובר ביישום של המלצת ועדת טרכטנברג, שעיקרה הוצאת כל קווי התחבורה הציבורית למכרזים ב־2020

ליאור גוטמן 08:3818.01.12

טיוטת הצעת החוק לשינוי חברתי־כלכלי שהפיץ האוצר נוגעת גם לשינוי מבנה התחבורה הציבורית במדינת ישראל. מדובר ביישום של המלצת ועדת טרכטנברג, שעיקרה הוצאת כל קווי התחבורה הציבורית למכרזים ב־2020. מנתונים שהוצגו לוועדה עולה שעדיין כ־70% מקווי האוטובוסים בישראל מוחזקים בידי קואופרטיב

אגד וחברת דן.

 

מצב זה יוצר שתי בעיות חמורות: הראשונה היא ריכוזיות מוגזמת שמקשה על שכלול הענף, לרבות הכנסת מערכות ממוחשבות ומדידה מדויקת של אוכלוסיות מסובסדות; השנייה היא סבסוד מיותר של כ־720 מיליון שקל בשנה, בשל עלויות התחזוקה, הדלק והשכר של אגד ודן שאינן מכוסות ממכירת הכרטיסים.

 

מטיוטת החוק עולה שהמדינה תקבע הוצאת מכרזים לכלל קווי תחבורת האוטובוסים מדן ועד אילת, וכל מפעיל יקבל את זיכיון ההפעלה רק לאחר מכרז ולתקופה של שש שנים בלבד. ניתן יהיה להאריך לזכיין את הקו בשש שנים נוספות, על בסיס סקרי איכות שירות שיערכו משרד התחבורה או רגולטור עתידי בתחום.

 

היעד של שנת 2020 נבחר מכיוון שבשנה זו מסתיים ההסכם של המדינה עם אגד ודן, הצפויות להתנגד למהלך זה.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x