שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
קריירה

מחפשים עבודה? כך תשתמשו בבלוגים וברשתות החברתיות

קורות חיים זה כבר פאסה: אם אתם באמת רוצים להשיג את המשרה הנכספת - עליכם להשתמש בכלים של העידן הדיגיטלי

יפעת שני 23:3510.09.11

בשנים האחרונות עדים מנהלי גיוס רבים לצורות חדשות של קורות חיים, הכוללים סרטוני תדמית מתוחכמים ופרסומי יח"צ אישיים בבלוגים וברשתות החברתיות. הללו מאפשרים למועמדים להציג צדדים נוספים שאינם חלק מקורות החיים הפורמאליים.

 

המועמדים, שגילו את הכוח הטמון בשיווק נכון של כישוריהם, משתמשים בכל הכלים העומדים לרשותם בתחרות על המשרה הנכספת. המגייסים מצדם עדיין נזהרים בשימוש בכלים הללו. הסיבות: מצד אחד המידע הזמין חושף אותם לאספקטים של המועמד שבעבר רק מבחנים אישיותיים ואחרים היו יכולים לגלות, ומצד שני השימוש במידע עלול לחשוף את החברה לסיכונים הקשורים לאפליה על רקע מין, גזע, גיל ועוד.

 

למגמה זו, גם אם עודנה בחיתוליה, עשויות להיות השלכות חברתיות מרחיקות לכת בשנים הקרובות המשפיעות על אוכלוסיות שלמות שאינן בקיאות ב"כללי המשחק" ברשתות החברתיות. אם מועמדים כאלה לא ישכילו להצטרף למגמה הם עלולים למצוא את עצמם בולטים פחות בשלבים הסופיים של תהליך הגיוס, וכתוצאה מכך הם יקטינו את סיכוייהם להילקח בחשבון כמועמדים רלוונטיים.

 

בעידודם של המגייסים, הפכו במשך השנים קורות החיים שמגישים המועמדים ליותר ויותר מובנים, תוך שימוש בפורמט וניסוחים מתאימים שיקלו על מערכות התוכנה לבצע סינון ראשוני של מועמדים מתאימים.

 

כיום, במקביל לצורך לשלוח קורות חיים בפורמט פחות או יותר קבוע, עומדים לרשות המועמדים גם כלים טכנולוגיים מתוחכמים המאפשרים להם למתג ולשווק את עצמם מעבר למילים היבשות בקורות החיים הקלאסיים. המועמדים יכולים כעת להרחיב את קורות החיים ולאפשר למגייסים גישה גם למאפייני אישיות, תחביבים ונושאי עניין כפי שהם משתקפים בבלוגים, בסרטונים ב- YouTube, כמו גם בפורמטים יותר מובנים כדוגמת הרשתות החברתיות LinkedIn ו- Facebook.

 

שמעון פרס ביטיוב. הוא כבר לא צריך לשלוח קורות חיים שמעון פרס ביטיוב. הוא כבר לא צריך לשלוח קורות חיים צילום מסך: /www.youtube.com/peres

 

פורמטים של קורות חיים ברשתות החברתיות או קישור לבלוג מקצועי, הופכים להיות מקובלים יותר ויותר, ומועמדים מפרסמים או שולחים באופן יזום את כתובת ה-URL הייחודית שלהם לחברות המגייסות, על מנת להוסיף פרטים שהפורמט הקבוע של קורות החיים מתקשה להכיל.

 

יש גם מי שעושה שימוש בסרטוני YouTube כפורמט חדש של קורות חיים במולטימדיה, כאשר מועמדים מנצלים את כישורי התקשורת שלהם כדי לתפוס את עינו של המגייס. הסרטונים יכולים להיות תדמיתיים, אולם גם הרצאה מעניינת בתחום העיסוק של החברה יכולה להיות כלי לשיווק עצמי מצוין והיא ניתנת לביצוע כיום אפילו באמצעות מצלמה ביתית. בסרטונים אלו נעשה שימוש בווידיאו, אודיו, גרפיקה, מסמכים, תמונות ועוד כדי ל”שווק" את המועמד באופן יותר אישי ובולט.

 

למועמדים העושים שימוש ברשתות החברתיות יהיה בעתיד יתרון על מועמדים שאינם מצויים בהן. על פי חברת האנליסטים גרטנר, עד 2015 יהיה ל-40% מהארגונים הגדולים פרופיל ארגוני בפייסבוק. הפרופיל יאפשר להם לייצר קשרים באמצעות העובדים לטובת גיוסים עתידיים בשיטת "חבר מביא חבר", כמו גם לשמור על קשר עם עובדים לשעבר ולגייסם שוב במידת הצורך.

 

אף עובד לא התקבל עד היום לעבודה רק על סמך קורות החיים, וגם בעתיד הוא לא יתקבל רק על סמך פרופיל מעניין בפייסבוק או סרטון תדמיתי משכנע. פגישות אישיות ומיונים נוספים הינם הכרחיים על מנת לוודא האם העובד מתאים למשרה ולארגון. אולם פגישות כאלו ייתכנו רק בתנאי שהמועמד צלח את שלב הסינון והמיון הראשוני. תהליך זה הופך מורכב יותר, הן עבור החברות והם עבור המועמדים ככל שמעמיק השימוש במדיות נוספות וברשתות החברתיות והוא מעלה שאלות מהותיות הקשורות בשוויון ההזדמנויות העתידי של מועמדים בשוק העבודה.

 

אז נכון - קורות החיים בצורתם הנוכחית לא ייעלמו בקרוב, אבל אם אתם רוצים להבטיח ששמכם יבלוט בין כל המועמדים, כדאי שתעשירו את הטופס הסטנדרטי של קורות החיים שלכם בדף הפייסבוק שלכם או אפילו בסרטון וידיאו אישי.

 

הכותבת היא מנהלת שיווק מוצרים בחברת סינריון (לביא טיימטק לשעבר) המתמחה במתן פתרונות מחשוב לניהול המשאב האנושי בארגון

בטל שלח
    לכל התגובות
    x