מגע הקסם של אגמון: ראשון בטבלת המסירות במשך עשור
גורמים בשוק הרכב מסבירים כי סוד ההצלחה של גיל אגמון מבוסס על חוש ריח מפותח ועל יכולת לצפות ביעילות שינויים עתידיים
סיפורו של גיל אגמון, ילד הפלא של שוק הרכב הישראלי, מוכר היטב. בשנת 1987 הוא החל לעבוד בחברת דלק מוטורס, עוד בימים שבהם שיווקה בישראל את מכוניות סיאט. באותו זמן שימש אביו של גיל, אברהם אגמון, כמנכ"ל החברה.
בשנת 1991, לאחר העברת זיכיון השיווק של מכוניות סיאט לידיה של צ'מפיון מוטורס, קיבלה דלק מוטורס לידיה את זיכיון השיווק של מכוניות מאזדה בישראל. בשנת 1996 רכשה דלק מוטורס את זיכיון פורד ממכשירי תנועה, מהלך עסקי מזהיר שהביא אותה לעמוד במשך עשור, משנת 2000 ועד שנת 2010, במקום הראשון בטבלת המסירות של איגוד יבואני הרכב.
סוד ההצלחה של אגמון, מסבירים גורמים בענף הרכב, מבוסס על חוש ריח מפותח ועל יכולת לצפות ביעילות שינויים עתידיים: "הוא מסוגל לנתח תנודות מטבע, עלייה בכוחן של חברות ליסינג והעדפות לדגמים מסוימים, כמו גם שינויים רגולטוריים".
חלק ניכר מההצלחה ניתן לייחס ליחסיה החמים של דלק מוטורס עם חברות הליסינג. למעשה, בשנים שבהן סבלו חברות הליסינג ממחסור באשראי העניקה להן דלק מוטורס הלוואות נרחבות.
עם זאת, שוק הרכב עובר שינויים משמעותיים בימים אלה הכוללים, בין השאר, מעבר למכוניות קטנות, דרישה למותגים זולים מסין והתרחבות לשווקים נוספים. מבחינתו של אגמון, רכישתה של קמור אמורה להבטיח שדלק מוטורס תמשיך להיות תחרותית גם בשוק הרכב העתידי.


