שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט" - סיפמי בתלונה למשטרה כנגד סלקום: חוסמת את לקוחותינו

סיפמי, המספקת שיחות על גבי האינטרנט הסלולרי, טוענת כי לקוחותיה התלוננו על כך שסלקום מונעת מהם שימוש בשירות. סלקום: אין שחר לתלונה, הצענו לחברה לבדוק את התקלות יחד

גילעד נס 17:4706.07.11

ל"כלכליסט" נודע כי מנכ"ל חברת סיפמי, טמיר אביגדור, הגיש היום (ד') תלונה במשטרה כנגד סלקום - מהלך שלא ננקט בעבר בסכסוך בין חברות תקשורת ישראליות. סיפמי מספקת שירותי שיחות על גבי האינטרנט הסלולרי והאלחוטי, ובשבוע שעבר פנתה למשרד התקשורת והתלוננה על כך שלקוחותיה על גבי

רשת סלקום מדווחים על חסימה מצידה של האחרונה. היום, כאמור, הגיש אביגדור תלונה במשטרה כנגד סלקום, ככל הנראה תוך הסתמכות על סעיף בחוק התקשורת שנכנס לתוקפו בתחילת השנה, לפיו יאסר על חברת סלולר לבצע ברשתה פעולות הפוגעות בשירותים המועברים על גביה.

 

לדברי סיפמי, בעוד התוכנה שלה פועלת כשורה על גבי רשתות אלחוטיות (WiFi), מספר לקוחות גילו בימים האחרונים כי ניסיון להפעיל את שירות השיחות על גבי האינטרנט הסלולרי של סלקום נכשל. חלק מהלקוחות פנה למוקדי סלקום, שם נבדקו התלונות, ולפחות במקרה של לקוח אחד פתרה השיחה עם המוקד את הבעיה. סלקום טענה הבוקר כי מדובר בתלונה חסרת שחר, וייתכן שמדובר בבעיה נקודתית. עוד נמסר מסלקום כי סיפמי התבקשה להעביר את פרטי האירועים לחברה לצורך בדיקה טכנית לפיתרון הבעיות. ככל הנראה סיפמי מסרבת בעת הנוכחית לשתף פעולה עם סלקום בבדיקת הנושא.

 

אביגדור מחזיק גם בחברת "גלי פון", שקיבלה לפני כשבועיים רישיון מפעיל וירטואלי ממשרד התקשורת, ובכוונתו לעשות שימוש בתשתית התקשורת של סיפמי כחלק מהיצע שירותי הסלולר של גלי פון. בתלונתו למשרד התקשורת טוען אביגדור כי הוא אינו זוכה לשיתוף פעולה מצד סלקום ופרטנר, עימן הוא מנסה להגיע להסכמים באשר לתעריפי האירוח של גלי פון ברשתותיהן.

 

לטענת גורמים בחברות הללו, גלי פון טרם פנתה אליהן בהצעה מסחרית כלשהי, ולפיכך תמוה כיצד היא כבר מתלוננת על כך שהיא אינה זוכה לשיתוף פעולה. בנוסף, על פי הפרשנות המשפטית המקובלת, לשר התקשורת מוקנית הזכות להתערב במו"מ בין הצדדים רק לאחר שחלפו שישה חודשים מהיום בו קיבל המפעיל הוירטואלי את רשיונו, וכאמור גלי פון קיבלה רישיון רק לפני שבועיים. יתכן שגלי פון נעזרת בפרשנות משפטית מקלה יותר, לפיה ששת החודשים נספרים החל ממועד קבלת רישיון וירטואלי בידי ספק כלשהו - אירוע שהתרחש לפני כשנה, עת קיבלו מספר חברות רישיון (טלקום 365 מקבוצת המשביר לצרכן קיבלה רישיון עוד קודם לכן, אך בסופו של דבר החזירה את רישיונה למשרד התקשורת).

 

לפני כשנתיים טענה פרי טלקום, גם היא חברה המציעה שירותי שיחות על גבי האינטרנט הסלולרי והאלחוטי, כי סלקום חוסמת ופוגעת ביכולתם של לקוחות פרי טלקום לקיים שיחות ברשת שלה. סלקום הכחישה את הטענות, ופרי טלקום דרשה ממשרד התקשורת לבדוק את הנושא. מנכ"ל המשרד, עדן בר טל, הורה לסלקום להפסיק כל חסימה, ולאחר מכן חדלו לקוחות פרי טלקום לדווח על הפרעות בשירות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x