שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

שר התחבורה משתלט על רכבת ישראל: מאיים לסגור החברה עד סוף הקיץ

ישראל כץ דורש מוועד עובדי הרכבת להגיע להבנות עם ההנהלה בנוגע לשינוי בטיחותי ; לדבריו, "הוריתי למנכ"ל המשרד, דן הראל, להכין תוכנית חירום לפתרונות אלטרנטיביים במידה שרכבת ישראל תושבת"

ליאור גוטמן 11:4117.04.11

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ מאיים על ועד עובדי רכבת ישראל להגיע להבנות עם הנהלת החברה בנוגע לשינוי בטיחותי אחרת הוא יסגור את החברה תוך ארבעה חודשים.

 

ההצהרה הדרמטית הזאת מופנית הבוקר (א') אל עובדי החברה. "במידה ובתוך 4 חודשים לא תוצג בפני תוכנית מוסכמת

- תיסגר חברת הרכבת, ובמקביל הוריתי למנכ"ל המשרד האלוף דן הראל להכין תוכנית חירום לפתרונות אלטרנטיביים במידה שהרכבת תושבת". אמר כץ.

 

ביום חמישי האחרון נערכה פגישת חירום בין כץ ליו"ר דירקטוריון הזמני של החברה אורי יוגב ומנכ"ל החברה יצחק הראל, שם נידונו מסקנות תאונת ההתנגשות האחרונה בנתניה בה נפצעו קרוב ל-60 איש. כזכור, אחד הממצאים הראשוניים שגילתה המשטרה, מסקנה שגובתה לאחר מכן על ידי מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל, שמקור תאונת ההתנגשות הוא בחוסר ציות של נהג הקטר שהגיע לתחנה בנתניה לרמזור אדום שמונח על מסילה. "נהג הקטר הוא מהמקומות הרגישים והחשובים שיש היום. נהגי קטר צריכים לדעת שהם תחת פיקוח ואם נהג חשוד שנהג באור אדום וגרם להתנגשות - עליו לעבור חקירה ועמידה לדין", אמר השר.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט" ועד עובדי הרכבת הורה לעובדיו שלא לשתף פעולה עם ההנהלה בכל הדרוש לשינוי מבני כזה או אחר. חלק מהרפורמות המדוברות הן הקמה חברה בת למטענים שתופרד מהרכבת והגבלת כהונת בכירים בחברה לחמש שנים בלבד, צעד שאמור למנוע תופעות של נפוטיזם בחברה. השר כץ מתכוון להפגש עם משרד האוצר ולבנות אלטרנטיבה מיידית לביצוע, שתופעל ככל הנראה במתכונת שהופעלה בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) שם נסגרה החברה ונפתחה אחת חדשה תחתיה. מנכ"ל משרד התחבורה דן הראל יפקח על השינוי המתוכנן.

 

בהתייחסו לשרשרת התאונות האחרונות אמר כץ, "הורתי להנהלת החברה לפעול להתקנת אמצעי בטיחות ובקרה נדרשים, אותם ניתן להתקין באופן מיידי. ובכלל זה מצלמות מעקב ובקרה בתאי נהגי הקטרים. אני לא מתכוון להתפשר על בטיחות הנוסעים – ולא אאפשר מצד שבו נוסעים חוששים לנסוע ברכבת בגלל בעיות בטיחות, או חלילה נפגעים בשל ליקויי תחזוקה והתנהלות של רכבת ישראל כפי שקרה במקרים רבים מידי לאחרונה. רכבת לא אמורה להיות שדה קרב, אלא כלי תחבורה בטוח ונוח, כפי שמקובל בכל מקום בעולם", סיכם.

 

יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל גילה אדרעי מסרה בתגובה לדברים שהיא תומכת בהצהרת השר: "אם באמת דואגים לבטיחות אז אנחנו מברכים על הצעד. אחרי הפרסומים האחרונים בנוגע לבטיחות הנוסעים השר הבין שהוא צריך להיות בעל הבית ויכול להיות שהשר מצטער היום על מינויים שהוא עשה ברכבת. נשמח לעמוד לרשותו ולרשות מנכ"ל המשרד דן הראל". אדרעי מבטיחה שאם מישהו במשרד התחבורה ינסה לנצל את הרפורמות הבטיחותיות לעריכת שינוי מבני אזי הצעד לא יעבור בשתיקה. "יש את ההסתדרות ויש אותנו. כרגע מדובר על שיפור המצב הבטיחותי ולא שינוי מבני", סיכמה.

 

הנהלת הרכבת מסרה בתגובה: "הנהלת רכבת ישראל תפעל ליישום המתווה שהציג משרד התחבורה ולשינויים המבניים הנדרשים בתחומי הבטיחות, השירות והתשתיות".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x