$
תיירות

איבריה הגדילה ל-18 את מספר הטיסות בקו תל אביב-מדריד

מנהל המכירות העולמי של החברה במסיבת עיתונאים: "אנחנו לא דואגים מהתחרות מול אל על בקווים לאמריקה הלטינית". איבריה מעוניינת להגדיל את מספר הטיסות לישראל וממנה לשלוש יומיות לכיוון

יסמין גיל 18:0013.04.11

"חברות תעופה מוסיפות טיסות לאמריקה הלטינית כי זה שוק צומח. התחרות שלנו מול הקו הישיר של אל על לסאו פאולו טובה לצרכנים, אנחנו לא דואגים", כך אמר הבוקר (ד') אנחל ואלדמורוס יורנס, מנהל המכירות העולמי של חברת התעופה הספרדית איבריה. הדברים נאמרו במהלך מסיבת עיתונאים בתל אביב,

שבה עדכנה החברה על הגדלת פעילותה בקו לישראל.

 

בחודש שעבר הגדילה איבריה את מספר הטיסות השבועיות שלה בקו תל אביב-מדריד ל-18 טיסות לכיוון, לעומת 14 טיסות שהיו עד אז. שתיים מהטיסות השבועיות מבוצעות באמצעות מטוס איירבאס 340 בעל קיבולת של 254 מושבים, כאשר התדירויות השבועיות של המטוס מדגם זה צפויות לגדול לשלוש בחודש מאי, ולארבע לקראת סוף השנה. בשאר הימים הטיסות מבוצעות על ידי איירבאס 319, בעל קיבולת של 122 מושבים. בסיכום 2011 צפויה החברה להגדיל את היצע המושבים שלה בקו לישראל וממנה ב-23% לעומת 2010.

 

נציגי החברה ציינו כי ברצונם להגדיל את מספר הטיסות בקו לישראל וממנה לשלוש יומיות לכיוון, אולם בין היתר הם נתקלים כרגע בבעיית סלוטים (אישורי המראה ונחיתה) בנתב"ג: "אנחנו צריכים להמריא בזמנים שיתאימו לזמני טיסות ההמשך שלנו ממדריד, ויש בעיית סלוטים בבוקר", אמר אנטוניו בינפה, המנהל המסחרי של איבריה בישראל, "הבעיה היא שכל חברות התעופה מבקשות להמריא מוקדם בבוקר".

 

על פי נתוני רשות שדות התעופה, ב-2010 הטיסה איבריה כ-176 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים דרך נתב"ג, עלייה של 7% לעומת השנה שלפני. ברבעון הראשון של 2011 הטיסה החברה 45.6 אלף נוסעים בשני הכיוונים, עלייה של 5%.

 

על פי נתוני החברה, נתח השוק שלה בקווים בין ישראל לספרד עמד בשנה שעברה על 27% לגבי כלל הנוסעים ו-43% בסקטור הנוסעים העסקיים בלבד. בין תל אביב למדריד בלבד, עמד נתח השוק על 44% לגבי כלל הנוסעים ו-70% בסקטור העסקי. 73% מנוסעיה מישראל ואליה ממשיכים או מגיעים מיעדים שמעבר למדריד. איבריה מציעה טיסות המשך, בין היתר, ל-26 יעדים באמריקה הלטינית, בהם: בואנוס איירס, סאו פאולו, מקסיקו סיטי ובוגוטה. זאת, לצד יעדי המשך ליעדים פנים-אירופיים כמו ליסבון, פריז, לונדון ורומא.

 

על בעיית דימוי, לכאורה, שיש לאיבריה בישראל, למשל בכל הקשור לעיכובי טיסות, אמר יורנס: "לפעמים הדימוי לא משקף את האמת. סטטיסטית הפונקציונליות שלנו, לעתים, היא הגבוהה באירופה. הדימוי לא נכון". בינפה הוסיף: "הפונקציונליות שלנו טובה. כן, לפעמים יש עיכובים בגלל טיסות המשך צמודות". סנטיאגו דה חואן, מנהל התקשורת הבינלאומית של החברה, אמר: "צריך להשוות את הפונקציונליות מול חברות תעופה שמבצעות טיסות המשך, ולא כאלו שמבצעות טיסות Point-to-point (חברות שטסות מיעד אחד לשני בלבד, כמו למשל אל על, י"ג), כי הבעייתיות נוצרת בטיסות ההמשך".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x