היעד: ציי הליסינג
יונדאי i25 זולה משמעותית מרוב המשפחתיות בקטגוריה, ושווי השימוש הנמוך יחסית יבטיח את דרכה אל ציי הרכב הגדולים
האקסנט, שמשווקת בישראל מ־1995, נחשבת אצלנו לסיפור הצלחה. היא התברגה באופן מרשים בנישת המכוניות המשפחתיות הקטנות ויועדה לכל מי שלא רצה מכונית משפחתית בגודל של מאזדה 3.
הצלחת האקסנט היא סיפור של "למרות" ולא של "בזכות". האקסנט סבלה בעבר משורת מגרעות - מנועים זללניים ורועשים, נוחות ואיכות גימור נמוכה. אך כעת כלמוביל יבואנית יונדאי מציגה את i25 אקסנט, מחליפתה של האקסנט הישנה.
מכונית המבחן, בעלת מנוע 1.6 ליטרים, גדולה משמעותית מהאקסנט הישנה. עיון במפרט הטכני מגלה שה־i25 משתרעת על פני 4,370 מ"מ, 9 ס"מ יותר מהאקסנט היוצאת.
גם מבפנים מדובר ברכב משודרג מבחינת ממדים, וזאת הודות לבסיס גלגלים באורך 2,570 מ"מ, 5 ס"מ יותר מזה של האקסנט. תא הנוסעים מהווה שדרוג ניכר לעומת זה שבדגם היוצא ו"מיישר קו" עם יונדאי i30, אחותה הגדולה של יונדאי i25.
טענות? גלגל ההגה דק מדי והמושבים, שנעדרים תמיכה צדית, דורשים כיוונים מרובים. רשימת האבזור כוללת, כמובן, ארבעה חלונות חשמליים ונעילה מרכזית, כמו גם מנגנון חיבור לאייפוד וסטריאו בעל שליטה מגלגל ההגה.
בכל הקשור לאיכות הנסיעה, ה־i25 אקסנט מפתיעה לטובה. נכון, לא מדובר במכונית ספורט, אך כמשפחתית קטנה מדובר בשדרוג ניכר לעומת הדגם היוצא. הנוחות סבירה בהחלט, רמת רעשי המנוע והצמיגים נמוכה יחסית והמנוע, שלקוח ישירות מיונדאי i30, חזק מספיק.
עם זאת, לתיבת ההילוכים לא היה מזיק הילוך חמישי לשיוט ותחתית הרכב היתה יכולה להיות מבודדת באופן יעיל יותר, כך שתמנע רעשי חצץ ומים. כמכונית משפחתית, היונדאי i25 עולה על האקסנט בכל ההיבטים. בישראל, חלק ניכר ממכוניות אלו יגיעו אל ציי הרכב, וכאן המחיר משחק: ה־i25, שעולה 109 אלף שקל, זולה ב־11 אלף שקל מרוב המכוניות המשפחתיות, מה שמכתיב שווי שימוש נמוך במאות שקלים ממכונית משפחתית, בלי להתפשר על מרווח הפנים ועל הביצועים.


