$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט": ועד עובדי הרכבת מסרב לפיקוח חיצוני

ב־2009 החליטה הרכבת להקים אגף חיצוני לפיקוח על חטיבת הנוסעים בגלל הפרות משמעת חמורות. הוועד הנחה את העובדים שלא לשתף פעולה עם המפקחים בשל סכסוך העבודה

ליאור גוטמן 07:0520.02.11

ועד עובדי הרכבת הנחה לאחרונה את עובדי הרכבת לא לשתף פעולה עם אגף הפיקוח התפעולי החדש, כך נודע ל"כלכליסט". ההחלטה להקים את אגף הפיקוח החדש נולדה ב־2009, בעקבות ממצאים חמורים ביחס לפיקוח בחטיבת הנוסעים ברכבת ישראל שהצביעו על עבירות משמעת קשות.

 

עבודת אנשי האגף

היתה אמורה להתחיל במהלך פברואר, ובימים האחרונים נערך האגף לתחילת פעילותו מול חטיבות הנוסעים והמטענים. עם זאת, ועד עובדי הרכבת, שהכריז בינואר על סכסוך עבודה שני מול ההנהלה, הנחה את העובדים שלא לשתף פעולה עם הגוף החדש.

 

גורמים ברכבת ישראל מייחסים את חוסר שיתוף הפעולה לכמה רפורמות שעליהן הוחלט לאחרונה בחברה, שהביאו לעימות עם ועד העובדים.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", דירקטוריון הרכבת אישר הקמת חברה־בת להובלת מטענים. רפורמה נוספת שנבחנת ברכבת היא הוצאה של תחזוקת צי הקרונות למיקור־חוץ. שתי הרפורמות עתידות להחליש את מעמד הוועד, שכן העובדים החדשים יגויסו לחברה־בת ואילו תחזוקת הקרונות התבצעה עד כה בתוך הרכבת.

 

בהנהלת הרכבת טוענים שוועד העובדים פועל אך ורק משיקולים צרים ואינטרסנטיים. לדבריהם, הפגיעה בשירות לנוסעים נובעת מרצון הוועד להגדיל את מספר העובדים בהסכם הקיבוצי - מהלך שעתיד לחזק את כוחו.

 

ועד עובדי רכבת ישראל מסר בתגובה שאגף הפיקוח החדש מיותר. "כבר היום יש מפקחים. אי אפשר להקים באותה רכבת יחידת פיקוח של המנכ"ל ויחידת פיקוח סדירה; מדובר בבזבוז כספי ציבור. אם כוונת ההנהלה להרחיב את הפיקוח, שיישבו איתנו ויראו איך לאחד בין עובדי הפיקוח הישנים והחדשים". 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x