$
בארץ

דורון גרופר עוזב את דוראד

במהלך ארבע שנותיו כמנכ"ל החברה שמתעתדת להקים את אחת מתחנות הכוח הפרטיות הגדולות בישראל הביא גרופר את הפרוייקט לסגירה פיננסית בהיקף של כחמישה מיליארד שקל

ליאור גוטמן 16:0713.02.11

מנכ"ל חברת דוראד אנרגיה, דורון גרופר, הודיע על סיום תפקידו. גרופר (57) כיהן בארבע השנים האחרונות כמנכ"ל החברה, שמתעתדת להקים את אחת מתחנות הכוח הפרטיות הגדולות בישראל.

 

"במהלך אותן שנים ארוכות (ארבע וחצי שנים) פעלתי ימים כלילות על מנת להביא ליציאתה לדרך של דוראד,

פרויקט ראשוני וייחודי זה. ואולם כעת, לאחר כל אותה עבודה מאומצת, ולאחר שהצלחתנו בכוחות משותפים להביא את הפרויקט לסגירה פיננסית אני חש שמיציתי את תפקידי, בעיקר בתחומי התמחותי - פיננסים ורגולציה , וכי זהו הזמן המתאים והנכון לעבור הלאה, לצאת לדרך חדשה, ולחפש אתגרים חדשים נוספים", הוא מסכם.

 

גרופר כיהן בתפקידו כמנכ"ל דוראד כארבע וחצי שנים. בעבר כיהן כיו"ר חברת מקורות ומנכ"ל בנק חקלאות, והיה שותף בפיתוחו של משק המים בישראל לרבות הקמת מתקני ההתפלה באשקלון ובחדרה. גרופר צפוי לעזוב באמצע מאי הקרוב. גורמים בכירים במשק האנרגיה מסבירים שגרופר נהג באופן דומה בעת הקמת מתקני ההתפלה, כאשר פרש לאחר השגת מקורות המימון שלהם וטרם השלמת בנייתם בפועל.

 

תחנה של 800 מגה וואט

 

היקף הייצור המתוכנן של תחנת הכוח של דוראד הוא כ-800 מגה וואט, כ-6.5% מכושר הייצור האופטימלי של חברת החשמל. תחנת הכוח תקום במתחם קצא"א שבאשקלון והיא תחל לייצר חשמל כבר ב-2013. דוראד נמצאת בבעלות משותפת של חברת קצא"א (37.5%), זורלו (25%) אדלטק (18.75%), א.דורי (10.75%) וחברת אלומיי של שלמה נחמה (8%). בסוף 2007 חתמה דוראד על הסכם אספקת גז עם EMG המצרית, במסגרתו תקבל החברה כ-12.75 BCM (מיליארד מ"ק) לתקופה של 17 שנה, עם אופציית הארכה של חמש שנים. היקף חוזה אספקת הגז נאמד בשני מיליארד דולר. את תחנת הכוח אמורה לבנות וודגרופ האמריקאית.

 

בנובמבר האחרון הוצגו מקורות המימון להקמת הפרויקט של דוראד בהיקף של כחמישה מיליארד שקל, מתוכם כארבעה מיליארד ממומנים ע"י חוב בכיר. כפי שנחשף ב"כלכליסט", החוב אורגן במשותף ע"י בנק הפועלים וכלל מימון; 50% מהחוב גויס ממערכת הבנקאות (דיסקונט, לאומי ומזרחי-טפחות) בהובלת בנק הפועלים, ו-50% גויס מגופים מוסדיים (כלל, עמיתים) בהובלת כלל מימון.

 

יו"ר דוראד, האלוף (מיל.) עמוס ירון, הודה לגרופר על תרומתו לפרויקט המורכב ולהבאתו לכלל בשלות. ומסר שהוא מצר על פרישתו של מי שהוביל את שלביה הראשונים של הקמת התחנה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x