בארץ

בזק: התקלה שהשביתה את שירותי הטלפון אירעה כתוצאה מבאג בתוכנה

הנהלת החברה הציגה הבוקר בפני משרד התקשורת את ממצאי תחקור התקלה שאירעה בשבוע שעבר, ומסרה כי נקטה בפעולות למניעת הישנות המקרה

גילעד נס 14:1701.02.11

כשבוע לאחר התקלה שהשביתה חלקים גדולים משירותי הטלפוניה שלה, מדווחת הבוקר (ג') בזק כי השלימה את חקירת התקלה. על פי בדיקת החברה, המקור לתקלה היה באג במערכת הניהול של אחד מהמתגים המחברים את מערכות התקשורת השונות שלה, שבשלב מסויים גרם לעומס על הרשת ולפיכך לחוסר זמינות של

חלק מהלקוחות.

 

התקלה היתה תקלת תוכנה ולא תקלת חומרה, והיא גרמה למערכת התוכנה האמורה להעביר פקודות למתג ליצור עומס על הרשת, שהביא לקריסת התקשורת ולניתוק הלקוחות.

 

מנכ"ל החברה, אבי גבאי, מלווה בסמנכ"ל ההנדסה, יובל קינן, ובסמנכ"לית הרגולציה, שרון פליישר, הציגו את ממצאי התחקיר שביצעה בזק בפני מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, ובכירים נוספים במשרד, ופירטו את הדרכים שתנקוט על מנת למנוע מתקלה שכזו להתרחש שוב, בין השאר באמצעות הרחבת מערך הגיבוי הנכנס לפעולה באופן מיידי בעת תקלה, ותיקון הבאג שהתגלה במערכת הניהול.

 

התקלה שאירעה בבזק ביום שלישי שעבר השפיעה על כמחצית מלקוחות הטלפוניה של החברה במשך כארבע וחצי שעות, כאשר לקוחות אלו לא היו מסוגלים להוציא שיחות לטלפונים נייחים של חברות אחרות ולטלפונים סלולריים. לאחר התקלה הוגשו כנגד החברה שלוש תביעות ובקשה להכירן כיצוגייות, בסכומים המסתכמים במאות מיליוני שקלים.

 

החברה הודיעה כי תפצה את הלקוחות בכך שתאפשר להם לשוחח מהטלפונים הקוויים שלה לטלפונים סלולריים במהלך השבוע הנוכחי עד למגבלה של 1,000 דקות לכל קו. על פי הערכות, הפיצוי יגרע מהכנסותיה הצפויות של החברה רק כ-20 מיליון שקל, בהתחשב בתמהיל השיחות של הלקוחות, ואף יסייע לה לעודד את הלקוחות לבצע שיחות מקוי הבזק לסלולר גם לאחר תום השבוע. בזק תוכל להנות גם מהכנסות שתקבל חברת פלאפון, שכן כמחצית מעלות שיחת טלפון בין קו נייח לנייד מועברת לחברת הסלולר כדמי קישוריות, והכנסותיה של פלאפון משולבות בדו"חותיה של בזק.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x