$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט": החשב הכללי יבקש לבטל את התביעות ההדדיות של המדינה ו-MTS

הזכיינית היוצאת של פרויקט הרכבת הקלה בת"א זומנה לישיבת בוררות בנושא תביעת הפיצויים שהגישה בעקבות ביטול הזיכיון והלאמת הפרויקט

ליאור גוטמן 19:1620.01.11

החשב הכללי במשרד האוצר, שוקו אורן, הזמין את חברת MTS, הזכיינית היוצאת של פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, לישיבת בוררות שתתקים במשרדי האוצר ביום ראשון הקרוב. כך נודע ל"כלכליסט".

 

בפגישה צפוים להשתתף נציגי MTS, לרבות סימנס ואפריקה ישראל, ואנשי משרד האוצר. מטרת הפגישה

היא ניסיון להגיע לפשרה שקטה בכל הקשור לדרישות הפיצויים ההדדיות שהמדינה והזכיינית הגישו אחת כנגד השניה לאחר ביטול זיכיונה של MTS להקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בתל אביב.

 

בדצמבר האחרון הלאימה ממשלת ישראל את הפרויקט לאחר שחברת MTS כשלה מלהקימו, וכארבע שנים לאחר קבלת הזיכיון. מאז מתנהלים מגעים בנוגע לפיצויים ושיפויים שכל צד סבור כי הוא זכאי להם, במסגרת צוות בוררים שכולל את יהודית צור, בועז אוקון ואלי זהר.

 

תביעת המדינה קטנה בחצי מתביעת הזכיינית

 

למרבה ההפתעה, דווקא MTS היתה הראשונה שהגישה דרישה לקבלת פיצוי בגובה 1.8 מיליארד שקל. המדינה ביקשה להגיש לצוות הבוררים בקשת פיצוי נגדית בסכום שיגיע עד ל-5 מיליארד שקל, אולם לתדהמתה היא גילתה שאינה יכולה לעשות זאת בשל מגבלות חוזה הזיכיון בין הצדדים, מה שהוביל למצב אבסורדי לפיו דרישת המדינה לפיצוי קטנה בפחות מחצי מדרישת הפיצוי של MTS.

 

החשב הכללי זימן את נציגי MTS לפגישה ביום ראשון כדי להגיע ל"הבנה שקטה" בין הצדדים. אחת האופציות שעומדות על הפרק היא להציע ל-MTS למשוך את דרישת הפיצויים שלה בכפוף למשיכת דרישת הפיצויים של המדינה, כאשר הערבות שחולטה מ-MTS, בגובה כ-140 מיליון שקל, תשאר בידי המדינה. MTS צפויה להתנגד לפשרה.

 

המדינה הטילה על חברת נ.ת.ע להקים את המסילה הראשונה של הרכבת הקלה בין פ"ת דרך ת"א ועד בת ים בעלות של כ-11 מיליארד שקל. כפי שנחשף ב"כלכליסט", נ.ת.ע כבר ביקשה להאריך את הקו עד לרשל"צ בעלות של כמיליארד שקל. המסילה הראשונה צפויה להיפתח עד סוף 2017.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x