• תפריט
בארץ

בן אליעזר: "פיתוח ענף הניו מדיה יכול להוות מנוע צמיחה אדיר למשק הישראלי"

במסגרת ועידת ישראל לעסקים נאמו שר התמ"ת ומנכ"ל גוגל ישראל על הנוכחות הישראלית בתחום הניו מדיה ברחבי העולם; לפי בן אליעזר, חברות הניו מדיה תורמות למשק הישראלי לפחות שני מיליארד דולר

עומר כביר 18:2613.12.10
"תחום הניו-מדיה בישראל עדיין רחוק ממימוש הפונטציאל שלו, ואני מאמין שיש לו עוד מקום רחב לצמוח", כך אמר היום (ב') שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, במהלך מושב בנושא עתיד הניו-מדיה שנערך בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

 

"יש עוד הרבה שווקים לכבוש באמצעות בתחום", אמר בן-אליעזר,
"פיתוח הענף יכול להוות מנוע צמיחה אדיר למשק הישראלי. התנופה הזו לא נעלמה מעיני המשרד שלנו והתחום קיבל משקל חשוב בפעילות. למקוריות ולחשיבה הישראלית יכולה להיות תרומה חשובה בפיתוח מודלים שיאפשרו להתמודד בהצלחה עם התחום הזה".

 

שר התמ"ת הוסיף כי בשנים האחרונות הפכה ישראל לנקודת מפגש של אנשים, רעיונות וטכנולוגיה. "בשני העשורים האחרונים מיצבה עצמה ישראל כמובילה עולמית בתחומי הפיתוח של טכנולוגיות מתקדמות והתבלטה בזכות היצירתיות והמקוריות של ההון האנושי שלה", הוא אמר, "במקביל, מפתחת ישראל תעשיית תוכן מאוד מכובדת. תכנים ישראלים בתחומי האינטרנט, הטלוויזיה, הקולנוע והסלולר נצרכים על ידי מיליונים אנשים בכל רחבי העולם. שילוב היכולות האלו מהווה פלטפורמה מבטיחה להפיכתה של ישראל לשחקנית מרכזית בתעשיית הניו מדיה העולמית".

 

בן אליעזר ציין כי חברות בינלאומיות רבות, דוגמת יאהו, מיקרוסופט, גוגל ונוקיה, משקיעות מיליוני דולרים ברעיונות ובמוצרים ישראליים שהפכו את תחום המדיה בישראל לשוקק ומלא עשייה. "כאלף חברות פועלות בתחום זה ותורמות למשק הישראלי לפחות שני מיליארד דולר", הוא הוסיף.

 

מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, אמר שבימים אלו נמצא עולם המדיה בעיצומה של מהפכה. "בעשור האחרון ראינו שינוי משמעותי בצריכת מדיה", הוא אמר, "המהפכה התחילה לפני כן עם שינוי באופן הגישה לאינטרנט, באמצעות חברות כמו יהאו וגוגל. השלב השני היה מהפכת תקשורת שבה כולנו התחלנו להשתמש באימייל, מסרים מידיים או שירותי VoIP כמו סקייפ. חברות כמו איביי ואמזון שינו את האופן שבו אנחנו חושבים על מסחר. בחמש השנים האחרונות יש מהפכה בתחום החברתי, והצרכן הופך ליצרן תוכן בזכות שירותים כמו פייסבוק או יוטיוב. המשותף לכל אלו הוא העברת הכוח לצרכן".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x