שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

בקרוב בישראל: הסינים מגבירים את המתח

חברת הסוללות הסינית BYD מייצרת מכוניות ואוטובוסים חשמליים בעלי טווח נסיעה של 300 ק"מ ללא הטענה. נציג החברה שביקר בישראל: "נתמודד על ההובלה בתחום"

תומר הדר 10:5122.11.10

אם אינכם מכירים את חברת BYD הסינית, כנראה מעולם לא טרחתם לפתוח את מכשיר הטלפון הסלולרי שברשותכם כדי להעיף מבט בסוללה, שיש סיכוי יותר מסביר שמיוצרת על ידי BYD. אך זהו לא תחום עיסוקה היחיד של החברה, שהרחיבה את טווח הפעילות שלה. את הצרכנים הישראלים עשויה לעניין במיוחד חטיבת הרכב של החברה, BYD Auto, שהוקמה ב־2003.

 

BYD מייצרת רכבי נוסעים רגילים בעלי מנועי בעירה פנימית, אך בחברה מודעים היטב לעובדה שכדי לפרוץ לשוק הרכב העולמי נדרש יתרון טכנולוגי שאין למתחרות הוותיקות מאירופה, יפן וארה"ב. בישראל מיוצגת BYD Auto על ידי כלל מוטורס, ובשנה הבאה צפויות לנסוע בכבישי המדינה מכוניות ראשונות מתוצרתה, במסגרת ניסוי. החברה נחשבת ליצרנית צעירה יחסית, אך לדברי ראש החטיבה האירופית של BYD Auto, יונגפינג צ'ן (Yongping Chen), הטכנולוגיה שבידי החברה תסייע לה להתמודד על ההובלה בשוק הרכב החשמלי העולמי.

 

מכונית BYD. הגרסה החשמלית משרתת בצי המוניות מכונית BYD. הגרסה החשמלית משרתת בצי המוניות צילום: BYD

 

"הסיבה שנכנסנו מלכתחילה לעסקי הרכב החשמלי היא שאנו מאמינים שזהו העתיד", מסביר צ'ן, שביקר בישראל בשבוע שעבר  לרגל כנס הנדסת רכב של לשכת המהנדסים. "בסך הכול, BYD היא חברה שעסקיה מבוססים בראש ובראשונה על סוללות. כיום החברה מעסיקה 15 אלף מהנדסים בשלוש יבשות. יש לה שלושה מרכזי פיתוח עיקריים, בלוס אנג'לס, בבריסל ובשונג'ואן, ו־11 פארקים תעשייתיים בסין".

 

לדברי צ'ן, יתרונה התחרותי של BYD מבוסס על טכנולוגיית הסוללות שבידיה: "מדובר בסוללה שקרויה FE. היא יעילה יותר מסוללות ליתיום איון, יותר בטוחה מהן, יותר עמידה בחום, ומסוגלת לספק אנרגיה למשך טעינות רבות יותר. גם המחזור שלה קל יותר". לראיה הוא מציג ניסוי שערכה לאחרונה BYD, שבמסגרתו, בדומה לבטר פלייס, סיפקה מוניות חשמליות לציים גדולים בסין.

 

בעוד שהמוניות החשמליות של בטר פלייס מסוגלות לנסוע 160 ק"מ ברציפות ונאלצו להחליף סוללות במהלך המשמרת, המוניות של BYD הראו ביצועים טובים יותר. "מונית עובדת בסין 20 שעות ביממה ופולטת זיהום ששקול לעשר מכוניות נוסעים", אומר צ'ן. "אנחנו סיפקנו לעיר שנזן 50 מוניות, שנסעו 300 ק"מ בכל טעינה. יתרה מזאת, מדובר ב־300 ק"מ בתנאים עירוניים, כולל עצירות".

 

לדברי צ'ן, BYD מפעילה גם אוטובוסים חשמליים בעלי טווח נסיעה של 300 ק"מ. את שוק הרכב הסיני הוא רואה כהתחלה בלבד: "ביוני האחרון התחלנו פרויקט בספרד, בשיתוף עם ספקית אנרגיה מקומית. באותו חודש נחתם מסמך הבנות באוסטריה, לאספקת 100 רכבים חשמליים לתוכנית שיתופי רכב. מבחינתנו, שימוש ברכב חשמלי הוא הדרך היחידה להתקדם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x