קופ"ח מאוחדת: 13% מהמבוטחים, 50% מתקציבי הפרסום והשיווק
דו"ח משרד הבריאות לסיכום 2009: מאוחדת דיווחה על הוצאות שיווק ופרסום של 12.2 מיליון שקל ב־2009, לעומת 12.1 מיליון שקל בשאר הקופות יחד. קופת חולים כללית הקטינה את גירעונה ב־58%
הוצאות קופ"ח מאוחדת על שיווק ופרסום ב־2009 היו גבוהות מההוצאה על סעיף זה של שלוש קופות החולים האחרות גם יחד, אף שרק 13% מכלל מבוטחי הקופות הם לקוחות שלה - כך עולה מדו"ח משרד הבריאות על מצבן הכספי של הקופות בשנה שעברה. מאוחדת דיווחה על הוצאת 12.2 מיליון שקל לפרסום ושיווק, כללית דיווחה על 3.04 מיליון שקל, מכבי 6 מיליון שקל, ולאומית 3.07 מיליון שקל.
לפי דו"ח מבקר המדינה, הוצאות השיווק והפרסום של מאוחדת, ובהן תשלום לחברות טלמרקטינג ומאכערים, הוסתרו בתוך הוצאות מנהל. ההערכה היא כי היקף ההוצאות לשיווק ופרסום בפועל בשנים האחרונות היה 40–60 מיליון שקל בשנה.
ב־2009 הציגו כל הקופות שחיקה קלה במצבן הכספי, חוץ מאשר כללית שצמצמה את גירעונה מ־442 מיליון שקל ב־2008 ל־185 מיליון שקל. במכבי נרשם ב־2009 עודף תקציבי - רביעי ברציפות - של 4 מיליון שקל, לעומת 6 מיליון שקל ב־2008. עם זאת, הקופה צפויה לסיים את 2010 בגירעון של כ־130 מיליון שקל.

מאוחדת סיימה את 2009 בעודף של 400 אלף שקל, וצפויה להציג ב־2010 תוצאות דומות, אף שנקנסה ב־13 מיליון שקל. דו"ח המבקר צפוי להשפיע באופן דרמטי על ביצועיה ב־2011.
קופ"ח לאומית סיימה את 2009 בעודף - שלישי ברציפות - של 16 מיליון שקל, לעומת 27 מיליון שקל ב־2008. הקופה קיבלה ב־2009 54 מיליון שקל כתמיכות, לאחר שחתמה על הסכם ייצוב עם משרדי הבריאות והאוצר.
הדו"חות מעלים כי מבוטחי מכבי, שהם כ־24% מכלל האוכלוסייה, מהווים כ־42% מהפונים לרפואה שניונית, בעיקר לרופאים מומחים. הסיבה היא ככל הנראה מעמדם הסוציו־אקונומי הגבוה יחסית של מבוטחי הקופה, המתאפיין במודעות גבוהה לבריאות ולזכויותיהם. הביקורים במסגרת הרפואה השניונית הכניסו לקופת מכבי ב־2009 כ־60 מיליון שקל.


