$
בארץ

סמדר ברבר צדיק: "השביתה בבינלאומי לא מוצדקת; העובדים רוצים לחזור לעבוד"

השביתה בבנק הבינלאומי תיכנס היום ליומה החמישי, והמנכ"לית סמדר ברבר צדיק יוצאת למתקפה: "לוועד הפקידים יש מטרה אחת – לקבל יותר כסף"; יו"ר ועד העובדים: "הבנק נוהג בצורה דורסנית כלפי העובדים, הם נותנים לי גב"

מיקי פלד ותומר זלצר 08:2525.10.10
"השביתה בבנק הבינלאומי לא מוצדקת לחלוטין. אין לנו ולא היתה לנו שום מטרה לפגוע בהסכמי העבודה של העובדים, לפטר עובדים או לפגוע בהסכם הצמדת השכר לשכרם של עובדי בנק לאומי. אנו אפילו נשמח להביא מגשר או בורר שיברור בנקודות שבמחלוקת – אבל הוועד התנגד לכך לחלוטין. העובדים שהוועד מייצג, לעומת זאת, לא רוצים שביתות ומעוניינים לשמור על מקום העבודה שלהם" – כך אמרה אתמול ל"כלכליסט" מנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר צדיק.

 

מה דעתך על מניית בינלאומי:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

השבתת סניפי הבינלאומי נכנסה אתמול (א') ליומה הרביעי – זאת לאחר שביולי הושבת הבנק ל-12 יום. לדברי ברבר צדיק, "הסכסוך פרץ בדיוק כשנגמר הסכם השקט התעשייתי הקודם. זוהי שיטת עבודה שאי אפשר לעבוד איתה. לוועד הפקידים יש מטרה אחת: לקבל יותר כסף, וזאת כאשר שכר העובדים צמוד להעלאות השכר השנתיות בבנק לאומי – אחד ההסכמים הטובים במערכת הבנקאית. ב-2009 הבנק שילם לעובדים בונוס בגובה משכורת אחת – הבונוס השני בגובהו במערכת הבנקאית. להנהלה אין כל כוונה לפגוע בתנאי העבודה או לפגוע בשערה אחת מראשם של העובדים, אבל אין בכוונתנו לשלם יותר ממה שמשלם הבנק הגדול בישראל. תשלום מעבר לכך יוביל למצב שבו לבנק יהיה קשה לעמוד ברמות היציבות והשירות הנוכחיות".

 

מה לגבי טענות הוועד על "שיטת שיווק מוצרים דורסנית שמתעמרת בעובדים"?

"הוועד חי כאילו התחרות במערכת הבנקאית היא כמו לפני 15 שנה. מערכת השיווק בבינלאומי דומה מאוד למקובל במערכת הבנקאית. לא נאפשר מצב שבו הוועד יקבע כמה מבצעי שיווק או מוצרים חדשים ישווקו ללקוחות. הוועד לא ינהל את הסניפים במקום מנהלי הסניפים. הדרישות מעובדי הבינלאומי הן פחותות ממה שנדרש מבנקים אחרים

בקבוצת הבינלאומי (אוצר החייל, מסד ויובנק). יש דרישות למלא אחר צרכים של הלקוחות – שהם מקבלים גם בבנקים אחרים".

 

מה את אומרת ללקוחות הבינלאומי, שחווים שביתה שנייה תוך שלושה חודשים?

"אני מתנצלת על המצב שאליו נקלעו הלקוחות. אנחנו עושים מאמצים לתת שירות דרך האינטרנט, המנהלים בסניפים ומוקד שהקמנו. המטרה היא להגיע להסדר ארוך טווח שייתן ללקוחות שקט וישמר את רמת המקצועיות הגבוהה שלנו".

 

בוועד אומרים שאין לך סמכות מצד הבעלים צדיק בינו לסגור הסכם.

"זו אגדה. יש לי סמכות מלאה. יש גיבוי מלא למהלכים של ההנהלה על ידי הדירקטוריון, אבל כמובן שאני לא מוכנה להסכים לכל דבר שוועד העובדים מבקש – כי אני חושבת לטווח ארוך ורוצה שהבנק יהיה מוביל. בינו הוא חבר בדירקטוריון הבנק וכל החברים בו פועלים ב-6-7 השנים האחרונות בהליך מסודר על מנת להביא את הבנק לרמת יציבות ואיתנות גבוהה".

 

מתי תיגמר השביתה?

"אנחנו יושבים עם הוועד מינואר. ברור שבתור מנכ"ל יותר נוח לשלם ולהמשיך הלאה, אבל אני רוצה שהבנק ימשיך להיות יציב עם שירות טוב ואיתנות פיננסית. לעצם נקודת הזמן הנוכחית במו"מ, אני יכולה להגיד שיש התקדמות. המצב היום מאפשר סגירה ואני מאוד אשמח שהעובדים יסכימו לבורר או למגשר. הוועדים צריכים גם הם להבין את החשיבה שלנו לטווח ארוך. צריך להגיע לשקט מבחינה כלכלית".

 

יו"ר הוועד: "יש לי גב מהעובדים"

 

יו"ר ועד הפקידים בבינלאומי חנוך ליבנה אמר ל"כלכליסט": "אין לנו שום תלונה על הסכמי השכר. אנחנו צמודים לשכר בבנק לאומי, שגדל בכ-5% בשנה. היחידים שמתלוננים על ההצמדה הזו בשנים האחרונות זה ההנהלה והבעלים. מאז שהגיע צדיק בינו ב-2003 הם אומרים שלא נוח לו לחיות עם ההסכם. הטענות שלנו הן יותר מהותיות. הבנק נוהג בצורה דורסנית כלפי העובדים בכל הנוגע לשיטות השיווק לצרכנים של כרטיסי אשראי, הלוואות וכדומה. אני מרגיש שיש לי גב חזק מהעובדים להמשיך בשביתה. מדובר בעובדים שמצבם הכלכלי לא טוב: 300 מהם מקבלים השלמת הכנסה גם כשהם עובדים, על אחת כמה וכמה כשהם שובתים. היית מצפה מעובדים כאלה שיתרסקו, וזה מה שההנהלה מצפה שיקרה. והעובדים לא התרסקו, אלא העבירו לי מסר ברור: המאבק הוא על מקום עבודה מאורגן ושפוי".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x