$
בארץ

אושרה הפעלת הנתיב המהיר בכניסה לת"א: ייפתח עד סוף השנה

נכים ורכב ציבורי יהיו פטורים מתשלום, וכך גם מכוניות שבהן ארבעה נוסעים בשעות העומס; אופנועים יקבלו הנחה של 50%

ליאור גוטמן 14:4813.10.10

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') את התקנות המסדירות הפעלת נתיב אגרה בכניסה לתל אביב. הנתיב, אותו תפעיל חברת שפיר הנדסה, אמור להיפתח עד סוף השנה הנוכחית.

 

מדובר במקטע הכביש שזכה לכינוי "הפקק של המדינה", שנמתח בין אזור נמל התעופה בן גוריון למחלף קיבוץ גלויות

לאורך כ-13 ק"מ. על פי תנאי הזיכיון, מהירות הנסיעה המינימלית בנתיב לא תפחת מ-70 קמ"ש, כאשר על פי ההערכות עלות אגרת הנסיעה צפויה לנוע בין חמישה ל-20 שקל.

 

ועדת הכלכלה אישרה פטור מתשלום לרכב ציבורי (אוטובוסים, מוניות שרות) ולנכים. רכב דו גלגלי יזכה להנחה של 50%. עוד הוחלט שבשעות העומס יהיו פטורות מתשלום מכוניות המסיעות ארבעה נוסעים (נהג + 3), ואילו בשעות השפל הפטור מתשלום יחול על מכוניות המסיעות שלושה נוסעים (נהג + 2).

 

בעלי מכוניות שאינם רוצים לשלם יוכלו להחנות את הרכב חינם אין כסף בחניון הצמוד לכניסה לנתיב, ולהיכנס לעיר באוטובוס מיוחד אותו תפעיל הזכיינית. כדי להבטיל את תנאי השירות של המשתמשים בנתיב, הוחלט שמשך הנסיעה שם לא יעלה על 30 דקות, אחרת הרכב יהיה פטור מתשלום. בקרוב יוצב שילוט אלקטרוני במרחק של כקילומטר טרם הכניסה לנתיב, שם ימסר מידע לגבי העומס בנתיב ואגרת הנסיעה. 

  

במהלך העבודות על הנתיב גילתה שפיר הנדסה שהמסלול עובר בחלקו הסופי, כ-600 מטר בכניסה לתל אביב, על תוואי של מסילת הרכבת הרביעית שמתוכננת באיילון. הדבר מנע ממנה להקים הפרדה בין המסלול הציבורי למסלול האגרה, מה שעצר את עבודות הפיתוח. הסיבה: נוצר חשש שבעלי מכוניות ינסו להסתנן מהנתיב הציבורי לנתיב האגרה בחלק הכביש שבו לא ניתן להקים הפרדה.

 

המדינה הסכימה לבסוף לתת רשת ביטחון לתקופה קצובה עד להשלמת תוכנית המתאר של מסילת הרכבת. המדינה הגישה בשבועות האחרונים תב"ע (תוכנית בניין עיר) זמנית, שתאפשר את השלמת העבודות על הנתיב. יצוין שהמדינה העידה בעבר כי אינה מסוגלת להשלים את התב"ע בזמן, אך עם התקרב מועד הפעלת הכביש היא הזדרזה להשלים את התכנון הביורוקרטי שיאפשר את פתיחתו לציבור כבר עד סוף השנה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x