פשרה בייצוגית: בזק תשלם 1.8 מיליון שקל ותשפר מנגנון לטיפול בתלונות
במקרה של תקלה אזורית העולה על 96 שעות - הלקוחות של אותו אזור יזוכו בחשבון החודשי. בתביעה נטען כי בזק גבתה תשלום על מהירות גלישה באינטרנט של 1.5 מגה ביט, למרות שלא היה ביכולתה לספקה
תביעה ייצוגית שהוגשה נגד בזק בסכום של 100 מיליון שקל הסתיימה היום (ד') בפשרה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לפיו בזק תשלם 1.8 מיליון שקל כתרומה לעמותות, ובמקביל תשפר את מנגנון הטיפול בתלונות של לקוחות.
התביעה עצמה הוגשה בשנת 2005 באמעות עורכי הדין יצחק אבירם ונועם שכנר, במסגרתה נטען כי בבתיהם של כ-100 אלף לקוחות לא היתה לבזק אפשרות טכנית לספק מהירות גלישה גבוהה של 1.5 מגה ביט, ואף על פי כן התקשרה בזק עם צרכנים אלה וגבתה מהם תשלום בגין גלישה בשירות WOW (חיבור ADSL באינטרנט).
הטענה הבסיסית היתה, כי בזק גבתה מחיר מלא מלקוחות שירות האינטרנט המהיר של בזק "WOW" בטכנולוגיית ADSL, למרות שבפועל היו בעיות טכניות בגלישה. בתביעה נטען כי טכנאי בזק שביקרו בבתי התובעים הסבירו להם ש"הקו חלש" או שבזק אינה יכולה לספק את השירות עקב מרחק מן המרכזיה ובעיות תשתית.
במרץ 2008 אישרה השופטת דרורה פלפל לנהל את התביעה כייצוגית, עובדה שדחפה את בזק לנהל הליכי פשרה בתיק. בהסדר שהוגש על ידי שני הצדדים נכתב, כי "בתקופה האחרונה התקיימו מגעים במטרה להגיע לפשרה...זאת תחת ניהול הליכים משפטיים והסבת הוצאות נכבדות".
מהצעת הפשרה עולה, כי בזק תציע ללקוח בדיקה עצמית של מהירות הגלישה במנותק מספק האינטרנט, כלומר, בדיקה שתאפשר את השירות שנותנת בזק בלבד - ללא קשר לחבילת הגלישה של הספק. בנוסף בזק מפתחת מערכות שיסייעו לאיתור תקלות ופתרון שלהן. במידה ותקלה אזורית תמנע מלקוחות את השירות לפרק זמן העולה על 96 שעות - יזוכו כלל הלקוחות באותו אזור.
התשלום בגובה 1.8 מיליון שקל יתחלק שווה בשווה בין שתי עמותות. 900 אלף שקל לעמותת Appleseeds Academy הפועלת לצמצום פערים חברתיים בישראל באמצעות כלים טכנולוגיים, ו-900 אלף שקל נוספים לעמותת מחשבה טובה הפועלת לצמצום הפער הדיגיטלי בישראל.
בזק יוצגה על ידי עורכי הדין צבי פירון ודני כביר.


