$
משפט

מספר התלונות על מערכת המשפט ירד ב-49% בין 2007 ל-2009

72% מהתלונות היו על עניינים מקצועיים של עובדי המערכת שאינם שופטים. 3% מהתלונות נגעו לשיפוט. רק 25% מהתלונות נמצאו מוצדקות

איתי הר אור 21:5920.07.10

רוב התלונות על מערכת המשפט ב־2009 נסובו על עניינים מקצועיים של עובדים שאינם שופטים - כך עולה מדו"ח תלונות הציבור של אגף הביקורת ותלונות הציבור בהנהלת בתי המשפט. על פי הדו"ח, 72% מהתלונות היו על העניינים המקצועיים, 9% על ענייני ניהול, 8% על התנהגות עובדים, 3% על השיפוט ו־1% על אתיקה וטוהר מידות.

 

 

בין 2007 ל־2009 חלה ירידה של 49% במספר התלונות הכולל: מ־1,078 תלונות ל־549 תלונות בלבד. בשנת 2008 הוגשו 875 תלונות על המערכת. 75% מהתלונות שהוגשו ב־2009 נמצאו לא מוצדקות, 17% התבררו כמוצדקות ו־8% כמוצדקות חלקית. אחוז התלונות המוצדקות הגבוה ביותר היה בבתי המשפט באזור הצפון - 30%. בדו"ח נכתב כי אין לשאוף להגיע ל־0% תלונות מוצדקות, שכן פירוש הדבר הוא חוסר יכולת לבחינה עצמית ואיבוד הזדמנויות לתיקון המערכת.

 

ממוצע ימי הטיפול בתלונה ירד אף הוא, מ־23.5 בממוצע לתלונה ב־2007, ל־18.6 ימים בממוצע ב־2009.

 

במכתב לשופטים במסגרת הפצת הדו"ח כתב מנהל בתי המשפט השופט משה גל, כי "התמונה המצטיירת מן הניתוח הסטטיסטי של התפלגות התלונות על פי נושאים היא בהחלט תמונה מעודדת. היא מצביעה על כך שמרבית התלונות הן על עניינים מקצועיים מובהקים, להבדיל מהתנהגותם או יחסם של עובדי הארגון. הדבר מצביע על כך שהמשאב האנושי המהווה את המסד והטפחות של המערכת הוא איכותי ביסודו, וכי בכל מקרה בנושאים מקצועיים תמיד יש מה לשפר ולאן לשאוף".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x